Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-04-16, 14:02
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kring
I huvudsak odlas det chili av olika varianter (se 2020-års odlingstråd för en del uppdateringar) men också tomater och 2 tomatilloplantor. Blev lite överambitiöst med många varianter men det är bara kul det.

Tomaterna och tomatillo var det 21 dagar sen jag sådde och har växt väldigt bra.

https://imgur.com/a/X5GlLYF
Det där såg riktigt fint ut, när bär de plantorna frukt?
Citera
2020-04-16, 19:28
  #26
Medlem
krings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det där såg riktigt fint ut, när bär de plantorna frukt?
Om jag går efter förra året, runt första veckan i september så borde större del av tomaterna vara mogna på plantan. Förra året fick jag i och för sig tomatplantorna och drog inte upp några från frö själv, så vi får se med tajming.

Chiliplantorna har en mycket bättre start i år än förra året, men jag tror det mesta mognat klart för skörd andra halvan oktober!
Citera
2020-04-16, 19:58
  #27
Medlem
ArgusOnes avatar
Just nu har jag två olika chili, paprika, 3 olika basilika, persilja, koriander och sallad i min hemmagjorda hydro. Ska lägga till mynta, salladslök, oregano och timjan snart. Men orkar inte så dem, så kommer köpa dem från affären och bara köra ner i en hydro.

Glömde 2x tomatplantor.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback