Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-02, 01:37
  #1
Medlem
frasselitos avatar
Fick inlägg borttaget från Arnault-tråden.

Skickade PM till mod:
Citat:
Hej,

Varför fick jag borttaget inlägg från denna tråd?

Mvh
f
Citat:
Hej!

Du ställde en fråga som redan är besvarad många gånger i samma tråd du postade i. Svaret framgår också tydligt i medierapporteringen.

Läs tråden du ämnar posta i. Läs gärna även på i trådämnet i världen utanför tråden. Då får du veta mycket. Då blir också trådarna inte lika skräpiga än annars.


Vänliga hälsningar

/ Moderator

Schlesien har för många PM i sin inkorg så kan ej svara.

Det finns ingen regel som säger man måste läsa medierapportering innan man får skriva inlägg i trådar. Flashback läser jag helst.

Jag bläddrade i tråden men fann ej svar, så jag frågade min fråga. Men det får man tydligen inte göra. Enligt vilken regel då?


Är det acceptabelt att hitta på sina egna regler som mod?
__________________
Senast redigerad av frasselito 2018-10-02 kl. 01:53.
Citera
2018-10-02, 03:33
  #2
Medlem
Jagtardindotters avatar
Kort svar: Ja.
Citera
2018-10-02, 04:34
  #3
Medlem
Forum är ingen perfekt demokrati. Du skulle kunna starta Flashback 2 och ha dina egna regler där. Det är som att bjuda hem folk - de som kommer är gäster och får inte göra vad de vill hemma hos dig. Gillar de inte upplägget får de anpassa sig, gå till grannen och leva om eller köra eget hemma hos sig själva.
Citera
2018-10-02, 06:44
  #4
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Fick inlägg borttaget från Arnault-tråden.

Skickade PM till mod:



Schlesien har för många PM i sin inkorg så kan ej svara.

Det finns ingen regel som säger man måste läsa medierapportering innan man får skriva inlägg i trådar. Flashback läser jag helst.

Jag bläddrade i tråden men fann ej svar, så jag frågade min fråga. Men det får man tydligen inte göra. Enligt vilken regel då?


Är det acceptabelt att hitta på sina egna regler som mod?
Om alla ältade samma sak om och om igen i tråden skulle den ju inte komma nånstans. Det framgår ju att frågan redan besvarats i tråden, på vad sätt anser du att en till fråga om samma sak då är berättigad för att du är för slö för att läsa igenom tråden?
Citera
2018-10-02, 07:30
  #5
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Om alla ältade samma sak om och om igen i tråden skulle den ju inte komma nånstans. Det framgår ju att frågan redan besvarats i tråden, på vad sätt anser du att en till fråga om samma sak då är berättigad för att du är för slö för att läsa igenom tråden?
Undrar mest vad det är för regel att man måste läsa utomstående media och tråden innan man får skriva i den?
Citera
2018-10-02, 10:18
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Undrar mest vad det är för regel att man måste läsa utomstående media och tråden innan man får skriva i den?

Regel och regel. Ibland måste man använda hjärnan.
Allt annat är det inte tu tal om.
Citera
2018-10-02, 11:45
  #7
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Undrar mest vad det är för regel att man måste läsa utomstående media och tråden innan man får skriva i den?

Innan du ens kommer fram till reglerna kan du läsa under "Viktigt att veta":

Citat:
Flashback Forum ställer krav på både kvalitet och läsvärde. Trådar som saknar detta kommer att raderas eller låsas.

Att då klödda ner en tråd med saker som redan besvarats främjar ju definitivt inte kvaliteten och läsvärdet.
Citera
2018-10-02, 14:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Fick inlägg borttaget från Arnault-tråden.

Skickade PM till mod:



Schlesien har för många PM i sin inkorg så kan ej svara.

Det finns ingen regel som säger man måste läsa medierapportering innan man får skriva inlägg i trådar. Flashback läser jag helst.

Jag bläddrade i tråden men fann ej svar, så jag frågade min fråga. Men det får man tydligen inte göra. Enligt vilken regel då?


Är det acceptabelt att hitta på sina egna regler som mod?
Ja, det är helt acceptabelt.
Regelverket är mer en stomme att utgå ifrån som jag har förstått det.

Sen har man frihet att agera lite som man själv vill verkar det som, förutsätt att man i efterhand, tillsammans med kollegorna, kan hitta någon form av stöd i regelverket.



Mitt tips är att bara finna sig i det, för mycket kritik mot de som styr leder ofta till samlade angrepp medelst hån och förlöjligande, allt för att skifta fokus från det egentliga problemet.
Citera
2018-10-02, 14:47
  #9
Medlem
Denoms avatar
Inget inlägg har någon rättighet att bli kvar men du kan inte få en varning och/eller bli avstängd utan att ha brutit mot någon regel är så jag tolkar regelverket på Flashback, plättlätt.
Citera
2018-10-11, 20:22
  #10
Avstängd
svartatkattens avatar
Tråden TS syftar på är (FB) Tråden om Jean Claude Arnault
Och mod TS syftar på är Schlesien

Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Om alla ältade samma sak om och om igen i tråden skulle den ju inte komma nånstans. Det framgår ju att frågan redan besvarats i tråden, på vad sätt anser du att en till fråga om samma sak då är berättigad för att du är för slö för att läsa igenom tråden?
Detta är inget nytt, särskilt inte i längre trådar.

Att detta inte bara tas bort utan även belönas med varning verkar litet märkligt. Schlesien, eller vem som helst, kanske kan klargöra?
Citera
2018-10-11, 23:37
  #11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Tråden TS syftar på är (FB) Tråden om Jean Claude Arnault
Och mod TS syftar på är Schlesien
Detta är inget nytt, särskilt inte i längre trådar.

Att detta inte bara tas bort utan även belönas med varning verkar litet märkligt. Schlesien, eller vem som helst, kanske kan klargöra?
Den HAR bara tagits bort. Han HAR inte fått en varning.

Schlesien, töm din inkorg. Det känns hemskt när man inte kan kommunicera med rätt moderator. (inte för att jag är den som skulle kommunicera, men jag känner igen mig.)
Citera
2018-10-11, 23:40
  #12
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Tråden TS syftar på är (FB) Tråden om Jean Claude Arnault
Och mod TS syftar på är Schlesien


Detta är inget nytt, särskilt inte i längre trådar.

Att detta inte bara tas bort utan även belönas med varning verkar litet märkligt. Schlesien, eller vem som helst, kanske kan klargöra?
Ja som Lulu sa, ingen varning har jag fått.

Jag ville bara undersöka regelverket och höra vad som gäller. Detta står lixom ingenstans. Borde det införas kanske? Fördelar/nackdelar?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback