Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-02, 14:12
  #13
Medlem
2560ps avatar
Dejtade en skitsnygg tjej en gång i tiden. Första gången jag träffade hennes föräldrar fick jag en chock - de var två av de fulaste människor jag någonsin sett. Så det kan tydligen gå åt andra hållet också, iaf vad utseendet anbelangar.
Citera
2018-10-02, 18:00
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
ja, hatar att jag ser ut som dom och är som dom. vilket gör att jag hatar dom fast än jag såklart älskar mina föräldrar.
Fast det fungerar inte så. Hade dina föräldrar inte skaffat dig så hade du aldrig existerat.

Det enda du kan kritisera dina föräldrar för är att de valde att skaffa barn när de är fula, om du hade föredragit att aldrig ha blivit född vill säga. Men även den kritiken är rätt meningslös vid det här laget, dels kan de inte göra det ogjort, dels kunde de inte ha vetat att du skulle känna så.
Citera
2018-10-02, 20:31
  #15
Medlem
Onan-erarens avatar
Om du har tur kanske du vinner pengar på lotto å kan plastikoperera dig snygg.
Citera
2018-10-02, 21:54
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Om du har tur kanske du vinner pengar på lotto å kan plastikoperera dig snygg.
ja det är ju drömmen
Citera
2018-10-02, 22:16
  #17
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
ja det är ju drömmen

Exakt vad tyckte du dina föräldrar borde ha gjort? Skulle de struntat i att skaffa barn? Hade det varit bättre på riktigt om du aldrig hade fötts?

Har du syskon som ser bättre ut? Hur ser du ut jämfört med andra på stan, är det verkligen så illa?

För mig låter det som om du egentligen är arg på dig själv på olika sätt, men det är svårt att acceptera så därför vänder du det mot de enda du vågar hata iom att du vet att de aldrig kommer att vända dig ryggen.

Jag gissar att det finns många skitsnygga människor som har föräldrar som betett sig som skit mot sina barn, som inte brytt sig alls. De skulle nog tycka att deras liv varit bättre om de haft fula men kärleksfulla föräldrar. Men gräset är väl alltid grönare på andra sidan och alla andra har det ju så mycket bättre...
__________________
Senast redigerad av DiagnosAB 2018-10-02 kl. 22:33.
Citera
2018-10-03, 18:25
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosAB
Exakt vad tyckte du dina föräldrar borde ha gjort? Skulle de struntat i att skaffa barn? Hade det varit bättre på riktigt om du aldrig hade fötts?

Har du syskon som ser bättre ut? Hur ser du ut jämfört med andra på stan, är det verkligen så illa?

För mig låter det som om du egentligen är arg på dig själv på olika sätt, men det är svårt att acceptera så därför vänder du det mot de enda du vågar hata iom att du vet att de aldrig kommer att vända dig ryggen.

Jag gissar att det finns många skitsnygga människor som har föräldrar som betett sig som skit mot sina barn, som inte brytt sig alls. De skulle nog tycka att deras liv varit bättre om de haft fula men kärleksfulla föräldrar. Men gräset är väl alltid grönare på andra sidan och alla andra har det ju så mycket bättre...
ja det önskar jag. om man är deprimerad över olika saker i sitt liv och missnöjd med sig själv önskar man att man inte levde
Citera
2018-10-03, 20:38
  #19
Medlem
DiagnosABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
ja det önskar jag. om man är deprimerad över olika saker i sitt liv och missnöjd med sig själv önskar man att man inte levde

Och resten av mitt inlägg, vad tänkte du kring det?
Citera
2018-10-03, 20:53
  #20
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul

hur kan jag komma över detta? det har pågått så länge.
Sluta att fokusera på yta, se dina goda inre egenskaper, och var tacksam för att du har haft föräldrar som har behandlat dig väl...

Skulle du hellre ha haft snygga föräldrar som behandlade dig illa, än "fula" som behandlar dig bra...?
Citera
2018-10-03, 21:00
  #21
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
kanske låter löjligt. men måste skriva av mig.
i 10+ år,(är 23), vissa situationer, kan jag känna ett enormt hat och frustration på mina föräldrar. av ytliga anledningar. har aldrig riktigt gillat mitt utseende och tycker jag har fått de sämsta tänkbara genetiska egenskaperna.

jag skäms och känner mig som ett otacksam barn med tanke på att jag har haft bra föräldrar som alltid velat mitt bästa och tagit bra hand om mig.

men när jag tänker på allt jag ogillar och har ogillat med mig själv genom åren kommer ångest frustration hat och depression. så många dåliga händelser hade kunnat förhindrats ifall jag hade bra gener; såg bra ut; bra kvalitéer; inte var blyg (båda föräldrarna kan jag tänka mig har scenskräck vilket jag också har).

det är såklart inget man kan göra åt saken. jag har de föräldrarna jag har. men hatet tar över när jag reflekterar över mina psykiska och fysiska egenskaper. jag blir besviken och arg på de gener dom har fört vidare.

det är omöjligt att inte känna aggression när jag tänker på det. men jag vill inte känna så. vet inte om en psykolog kan hjälpa. vill älska mina föräldrar för det gör jag. men när jag tittar i spegeln och ser en blandning av dom båda blir jag arg. likaså när jag blir påmind om egenskaper och diagnoser som är genetiska.

hur kan jag komma över detta? det har pågått så länge.

Jesus säger: ”visa aktning för din far och din mor”

Visst kan man bli arg nån gång, men försök att acceptera ditt liv som det är, och finn den rätta relationen med Gud som älskar dig som du är
Citera
2018-10-05, 02:51
  #22
Medlem
För mig är det tvärtom: jag accepterar mina mindre behagliga kroppsdelar eftersom jag vet att mina föräldrar och tidigare generationer också har dem. Det är ett arv, och arv ska man vara stolt över.
Citera
2018-10-06, 11:34
  #23
Medlem
Alla har delar av sitt utseende som dom ogillar och många diagnoser syns inte på utsidan. Det är några få år man ser bra ut, sen måste man hitta andra sätt att få bekräftelse och känna lycka. Tror du tjänar mer på att jobba på ditt sätt att se dig själv och vad du värderar än att göra dyra ingrepp som dessutom kan förstöra både funktion och utseende om dom misslyckas.
Citera
2018-10-06, 11:42
  #24
Medlem
jag har också fått dåliga gener. Väldigt blyg, jobbiga sjukdomar , känner mig lite trög ibland osv. Har haft världens bästa mamma dock . Är inte sur på dem men ska inte själv skaffa barn pga av det
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback