Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 21:49
  #1
Medlem
Plecebos avatar
Hej!

Jag ska jävlas lite med en person genom att beställa x-antal saker i dennes namn. Personen i fråga förtjänar det verkligen så ni behöver inte vara moraltanter eller kalla mig töntig (även fast det är töntigt).

Hursomhelst, är jag säker om jag använder CyberGhost som VPN och skapar ett helt nytt gmail konto?
Antar att den berörda personen kan begära ut IP från företagen man beställt från, och då borde det väl funka med en simpel VPN för att behålla min säkerhet?

Mycket tacksam för svar allesammans!
Citera
2018-10-02, 13:56
  #2
Medlem
Jag brukar beställa pizza från onlinepizza. En dag satt jag bakom en VPN som låg i Malmö.
Så jag tänkte inte att jag satt med VPN aktiverad i malmö.
Efter beställningen ringde dom från pizzerian och frågade varför jag var i malmö när jag skulle ha pizzan beställd till stockholm.

Eftersom dom såg detta kanske det blir samma sak för dig, när du nu sitter på en VPN som har anslutning till annan stad eller annat land.

Enligt min erfarenhet bakom CyberGhost så loggar dom mycket. Men du kan ju alltid sitta bakom CyberGhost och TOR.
Men tänk på vad jag har skrivit innan. Att dom du beställer ifrån kanske kommer kolla samma saker som onlinepizza gjorde.
Citera
2018-10-05, 19:14
  #3
Medlem
Plecebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schezar
Jag brukar beställa pizza från onlinepizza. En dag satt jag bakom en VPN som låg i Malmö.
Så jag tänkte inte att jag satt med VPN aktiverad i malmö.
Efter beställningen ringde dom från pizzerian och frågade varför jag var i malmö när jag skulle ha pizzan beställd till stockholm.

Eftersom dom såg detta kanske det blir samma sak för dig, när du nu sitter på en VPN som har anslutning till annan stad eller annat land.

Enligt min erfarenhet bakom CyberGhost så loggar dom mycket. Men du kan ju alltid sitta bakom CyberGhost och TOR.
Men tänk på vad jag har skrivit innan. Att dom du beställer ifrån kanske kommer kolla samma saker som onlinepizza gjorde.
Ok, så om jag laddar ner Tor och CyberGhost så borde jag vara säker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback