Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-01, 18:56
  #1
Medlem
https://www.arbetarbladet.se/artikel...r?referrer=app

Jag vet inte hur ni ser på det, men känns ju väldigt märkligt med tanke på det stora pådraget kring det? Kan det vara så att skolan, personalen eller kommun har gjort sig skyldig till grov försummelse? Det ligger minst en hund begraven här, men är det någon här på flashback som sitter på mer information?

"En högstadieelev på Vallbacksskolan i Gävle omkom under helgen. Skolan erbjuder nu krisstöd och har inrättat ett minnesrum.
– En sådan här händelse väcker väldigt många känslor och funderingar, säger Anna-Karin Eriksson, biträdande rektor."
Citera
2018-10-01, 19:26
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
https://www.arbetarbladet.se/artikel...r?referrer=app

Jag vet inte hur ni ser på det, men känns ju väldigt märkligt med tanke på det stora pådraget kring det? Kan det vara så att skolan, personalen eller kommun har gjort sig skyldig till grov försummelse? Det ligger minst en hund begraven här, men är det någon här på flashback som sitter på mer information?

"En högstadieelev på Vallbacksskolan i Gävle omkom under helgen. Skolan erbjuder nu krisstöd och har inrättat ett minnesrum.
– En sådan här händelse väcker väldigt många känslor och funderingar, säger Anna-Karin Eriksson, biträdande rektor."

Svårt att kommentera en pluslåst artikel. Man ser inte många begravda hundar då.
Citera
2018-10-01, 19:31
  #3
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Svårt att kommentera en pluslåst artikel. Man ser inte många begravda hundar då.

Lite uppgifter från pluslås till dig som vill kommentera händelsen.

Citat:
Det var under natten till lördagen som eleven omkom i sitt hem. Enligt skolledningen, som varit i kontakt med anhöriga, rör det sig om en olyckshändelse.

– Vi nåddes av beskedet under lördagen och satte genast igång ett arbete enligt vår krisplan, berättar Anna-Karin Eriksson.

Citat:
Dödsfallet har väckt många frågor från elever och deras föräldrar, berättar Anna-Karin Eriksson.

– Det florerar många rykten bland ungdomarna. Vi försöker bemöta det genom att gå ut med den information som vi har fått från den avlidne elevens vårdnadshavare, säger hon.

Enligt polisen finns det ingen brottsmisstanke bakom dödsfallet.

Citat:
Enligt polisen finns det ingen brottsmisstanke bakom dödsfallet.
__________________
Senast redigerad av welcometoreality 2018-10-01 kl. 19:34.
Citera
2018-10-01, 19:38
  #4
Medlem
Vad är det som får dig att tro att det ligger en hund begraven och varför skulle någon gjort sig skyldig till grov försummelse? En person dör i en olycka i sitt eget hem. Vad har skolan, personalen eller kommunen för ansvar för det?
Citera
2018-10-01, 19:44
  #5
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Vad är det som får dig att tro att det ligger en hund begraven och varför skulle någon gjort sig skyldig till grov försummelse? En person dör i en olycka i sitt eget hem. Vad har skolan, personalen eller kommunen för ansvar för det?


Citat:
Dödsfallet har väckt många frågor från elever och deras föräldrar, berättar Anna-Karin Eriksson.

Det florerar många rykten bland ungdomarna. Vi försöker bemöta det genom att gå ut med den information som vi har fått från den avlidne elevens vårdnadshavare, säger hon.

Enligt polisen finns det ingen brottsmisstanke bakom dödsfallet.

från den låsta artikeln. varför skulle det gå rykten om en död, eller varför skriva med det i artikeln.
Citera
2018-10-01, 20:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
från den låsta artikeln. varför skulle det gå rykten om en död, eller varför skriva med det i artikeln.
Det är ju just ryktena dom vill få bukt med. Det är inte bara på flashback sanslösa snorungar fantiserar en massa fakta som dom gör till sanning.
Citera
2018-10-01, 21:03
  #7
Medlem
Det var då ett jävla daltande med folk, nu för tiden. När jag var ung fanns det inga kristeam och annat larv. Även jag hade skolkamrater som avled, en av dem en fjortonåring hängde sig p.g.a. jobbiga hemförhållanden. Vi unga beklagade det inträffade och gick vidare, en erfarnhet rikare.
Dessa jävla krisgrupper är bara ett påhitt av självgoda psykologer !
Citera
2018-10-01, 21:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det var då ett jävla daltande med folk, nu för tiden. När jag var ung fanns det inga kristeam och annat larv. Även jag hade skolkamrater som avled, en av dem en fjortonåring hängde sig p.g.a. jobbiga hemförhållanden. Vi unga beklagade det inträffade och gick vidare, en erfarnhet rikare.
Dessa jävla krisgrupper är bara ett påhitt av självgoda psykologer !

Precis. En på skolan jag gick på blåste skallen av sig med sin farsas hagelbrakare.

Fruktansvärt men inga jäkla kristeam.
Citera
2018-10-01, 22:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Precis. En på skolan jag gick på blåste skallen av sig med sin farsas hagelbrakare.

Fruktansvärt men inga jäkla kristeam.

Ni verkar ha växt upp till sympatiska medmänniskor!
Citera
2018-10-01, 22:49
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Ni verkar ha växt upp till sympatiska medmänniskor!

Helt vanliga skolor på 80/90-talet. Ej curlade generation.
Citera
2018-10-01, 23:02
  #11
Medlem
NoName1965s avatar
Skriv datum i rubriken👍🏼
Citera
2018-10-02, 06:47
  #12
Medlem
MissAnnorlundas avatar
Jag tror, utan att veta eller sett några rykten på sociala medier, att det rör sig om ett tragiskt självmord och att skolan bemöter ryktena genom att bekräfta i media att en person omkommit. Kanske rykten säger att hen är skadad och vid liv, eller att personen mördats av någon närstående. Då går skolan ut med den info de kan för att meddela fakta.
Utan kommentar i media riskeras ännu fler rykten och felaktiga uppgifter att spridas.

Detta är bara min teori, tror inte det är en hund begraven utan en tragisk händelse.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback