Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 16:59
  #1
Avstängd
Jag har fått inlägg raderade både med och utan varning och förklaring. Nu fick jag två raderade för eventuell "hets mot folkgrupp" trots att jag ingenstans hetsar. Jag skriver bara sakliga beskrivningar av judar. Ingenstans hetsar jag. Så varför sker detta?

Detta är meningarna och konstruktionerna som moderatorn T-80U menar kan vara hets mot folkgrupp trots att ingen hets sker:

Citat:
Den med alla judar som drar organiserade lögner?

...sionistiska missfoster...

Det är inte ditt fel att du är jude, djävulen styr er missfoster...

Du är nån sorts svennejude...

Kan nån förklara var hetsen är?
2018-10-01, 17:05
  #2
Medlem
ImmortalEssences avatar
Är ju bara personangrepp, inga sakliga beskrivningar direkt.
2018-10-01, 17:05
  #3
Avstängd
Edmontons avatar
Du hetsar inte alls. Om du hade skrivit "jag hoppas alla judar brinner upp i helvete" kanske vore fel.
2018-10-01, 17:16
  #4
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonjeshk
Jag har fått inlägg raderade både med och utan varning och förklaring. Nu fick jag två raderade för eventuell "hets mot folkgrupp" trots att jag ingenstans hetsar. Jag skriver bara sakliga beskrivningar av judar. Ingenstans hetsar jag. Så varför sker detta?

Detta är meningarna och konstruktionerna som moderatorn T-80U menar kan vara hets mot folkgrupp trots att ingen hets sker:



Kan nån förklara var hetsen är?

Du hetsar eftersom det inte är sant att ALLA judar agerar som du förmodligen hävdar.
2018-10-01, 17:16
  #5
Medlem
Epimaness avatar
Är inte juridik-kunnig, har bara sett lagtexten och inte i närtid ens.

Nummer 3 där skulle kunna vara det.

Sionistgrejen är ju ungefär som att missakta gruppen liberaler såvida någon inte tar det för noa-ord för judar. Sammanhanget är viktigt.

Svenne är nedsättande och egentligen hets mot folkgrupp i sig och en sammanslagning med en nationell minoritet ser inte bra ut.
2018-10-01, 17:18
  #6
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Du hetsar eftersom det inte är sant att ALLA judar agerar som du förmodligen hävdar.

Sanning handlar det inte om överhuvudtaget. Du kan hetsa med helt sanna saker, eller med absurt falska också för den delen.
2018-10-01, 17:18
  #7
Medlem
Sprutnarkomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonjeshk
Jag har fått inlägg raderade både med och utan varning och förklaring. Nu fick jag två raderade för eventuell "hets mot folkgrupp" trots att jag ingenstans hetsar. Jag skriver bara sakliga beskrivningar av judar. Ingenstans hetsar jag. Så varför sker detta?

Detta är meningarna och konstruktionerna som moderatorn T-80U menar kan vara hets mot folkgrupp trots att ingen hets sker:
Den med alla judar som drar organiserade lögner?

...sionistiska missfoster...

Det är inte ditt fel att du är jude, djävulen styr er missfoster...

Du är nån sorts svennejude...
Kan nån förklara var hetsen är?

Mycket sakliga beskrivningar av judar. Nej, jag skulle kunna förklara att du har en skruv lös, men hets är det inte.
2018-10-01, 17:37
  #8
Medlem
Lilabanans avatar
Neger, blattejävel etc är helt ok men börjar man prata om judar så är det aja-baja, det borde du veta dumma goy.
2018-10-01, 18:02
  #9
Moderator
Gordon Blixts avatar
Hade du följt rutinerna ( (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator) hade du kanske fått veta.

Edit: Då det sent om sider redovisats att rutinerna följts plockades detta upp ur papperskorgen. Eftersom du redan startat en ny tråd, denna gång med redovisning av att rutinerna följts, sätter jag ett lås på denna. Du får vackert nöja dig med en tråd.

/Mod
__________________
Senast redigerad av Gordon Blixt 2018-10-02 kl. 07:31.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback