Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 15:36
  #1
Medlem
Hej alla,

Det är så att jag haft ett problem länge nu. Jag får vita bollar under nästan,runt näsan , över läppen och hakan.

Hmm hur ska jag beskriva de...Det är som små vita bollar som glänser. Och när jag spräcker de kommer de vit/gul smörja från de. Några kallar de fett celler.

De brukar oftast komma fram när jag sover. Jag kan tillägga att jag har en fettig hud men jag tvättar ansiktet hela tiden.

Vet någon vad det är och hur jag ska behandla det?

Tack
Citera
2018-10-01, 15:40
  #2
Medlem
Krusensnorres avatar
Whiteheads?
Citera
2018-10-01, 15:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Whiteheads?


Jaaaaaaa....finns det någon behandling?

Haha tack
Citera
2018-10-01, 15:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Hej alla,

Det är så att jag haft ett problem länge nu. Jag får vita bollar under nästan,runt näsan , över läppen och hakan.

Hmm hur ska jag beskriva de...Det är som små vita bollar som glänser. Och när jag spräcker de kommer de vit/gul smörja från de. Några kallar de fett celler.

De brukar oftast komma fram när jag sover. Jag kan tillägga att jag har en fettig hud men jag tvättar ansiktet hela tiden.

Vet någon vad det är och hur jag ska behandla det?

Tack
Det kan vara det som kallas milier, sök på det begreppet så ser du om det stämmer, de är vanligast runt ögonen. Ta kontakt med en hudterapeut så kan de hjälpa dig.
Citera
2018-10-01, 15:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Det kan vara det som kallas milier, sök på det begreppet så ser du om det stämmer, de är vanligast runt ögonen. Ta kontakt med en hudterapeut så kan de hjälpa dig.


Någon skrev whiteheads. 95% säker att det är det.
Citera
2018-10-01, 15:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Någon skrev whiteheads. 95% säker att det är det.
Jag skulle tro att det är samma sak, googla bild så ser du, att ha milier är väldigt vanligt.
Citera
2018-10-01, 16:13
  #7
Medlem
SevenStarss avatar
Skulle tro att du ev. behöver se över vad du använder för hudvårdsprodukter...
vad använder du?
Citera
2018-10-01, 16:37
  #8
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jag skulle tro att det är samma sak, googla bild så ser du, att ha milier är väldigt vanligt.
Nej milier är väl cystor? Whiteheads är ju typ finnar fast mindre.
Citera
2018-10-01, 23:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Skulle tro att du ev. behöver se över vad du använder för hudvårdsprodukter...
vad använder du?

Hej,

Inget speciellt. Tvål och vatten inget annat faktiskt. Det är så irriterande då det är uppblåsta bullor som glänser på ansiktet.
Citera
2018-10-01, 23:40
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Jag skulle tro att det är samma sak, googla bild så ser du, att ha milier är väldigt vanligt.

ganska säker att det är whiteheads.

https://www.google.se/search?biw=192...U9XVUMLaGDYcM:

om jag kollar på dennabild så är det exakt samma sak
Citera
2018-10-02, 13:48
  #11
Medlem
SevenStarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wac0n
Hej,

Inget speciellt. Tvål och vatten inget annat faktiskt. Det är så irriterande då det är uppblåsta bullor som glänser på ansiktet.

Tvål?! Det är ju döden för huden

Testa Bragg äppelcidervinäger (måste vara det märket) utblandat med vatten i en resflaska för hudvård. Mängden vatten får man gå efter vad man tycker fungerar för en själv men testa 50/50 av vatten och Bragg äppelcidervinäger... använd bomullsrondell när du gör rent.
Därefter kan du testa smörja in med jojobaolja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback