Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2019-03-09, 14:22
  #61
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Är det verkligen så mycket "fart" i Lund? Jag har fått intrycket av att rätt många Lundastudenter bor centralt i Malmö numera. När jag bodde i Malmö en kortare period för ett par år sedan så kom jag i kontakt med en del inflyttade från främst Stockholm och Göteborgstrakten som sade att de hade tröttnat på Lund efter en termin och ville bo i "en riktig stad" och därför graviterat mot Triangeln.
De gånger jag har vistats i Lund under sommarmånaderna har det varit en själsdödande upplevelse. Maken till stendöd medelstor stad har jag sällan sett. Det skulle väl vara Linköping under samma årstid, möjligen.
Verklig "fart" har jag nog bara upplevt när jag i egenskap av "anhörig" besökt den så kallade Lundakarnevalen. Då kände man sig verkligen gammal trots att flera av huvudpersonerna var jämnåriga.
Jo, i juni verkar halva stan lämna Lund. Å andra sidan är det skönt med lite lugn och ro ett tag för oss som bor här. Mest nytta gör studenterna vinterhalvåret när det finns lite liv kvar, Lund är en bra julstad, Malmö är stendött på stan oktober till mars pga kalla otrevliga vindar. Med stendött menar jag att om du går ut på dag eller kväll så är det inte många ute. I Lund finns alltid folk ute. Däremot kan jag inte recensera nattlivet i Lund eller Malmö, jag är aldrig ute då, urvalet nattetid är mycket större i Malmö. I Lund är det nationerna som gäller för nattfestande, annars finns bara en handfull pubar.

Lundakarnevalen vart 4:e år är ingenting mot valborg i Lund, varje år...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback