Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 08:37
  #1
Medlem
harontimigs avatar
Hej!

När jag la mig i går så la jag telefonen på laddning under natten och när jag vaknar så är skärmen svart jag kommer inte på telefonen, just nu ska larmet gå men den går inte i gång, det går att ringa till telefonen men det låter inget, allt är bara svart på skärmen förutom lampan som visar att den laddar batteriet den lyser grönt fast laddaren inte ens sitter i vilket är konstigt. Jag provade även ansluta den till datan men datorn hittar den inte.

Det är en sony z2 köpte den år 2014

Någon som vet vad felet är?
Citera
2018-10-01, 09:23
  #2
Medlem
harontimigs avatar
När jag lägger luren mot örat så kan jag höra ett svagt brus ljud, innan jag la mig så somnade jag till en podcast.

Hade varit bra om man kunde starta om telefonen på nått sätt.
Citera
2018-10-01, 10:14
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harontimig
När jag lägger luren mot örat så kan jag höra ett svagt brus ljud, innan jag la mig så somnade jag till en podcast.

Hade varit bra om man kunde starta om telefonen på nått sätt.
Testa att hålla inne volym upp och avstängningsknappen samtidigt.
Funkar inte det så starta Xperia Companion på datorn och koppla in mobilen samtidigt som du håller inne volym ner knappen.
Citera
2018-10-01, 13:36
  #4
Medlem
harontimigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Testa att hålla inne volym upp och avstängningsknappen samtidigt.
Funkar inte det så starta Xperia Companion på datorn och koppla in mobilen samtidigt som du håller inne volym ner knappen.
Tack så hemskt mycket, min tele fungerar nu jag gjorde som du sa, jag höll inne volym upp och avstängningsknappen samtidigt så startades den om och nu fungera den, den måste väl typ hängt sig på nått konstigt sätt?

Blir så glad nu, slipper köpa ny tele tack <3
Citera
2018-10-01, 17:40
  #5
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harontimig
Tack så hemskt mycket, min tele fungerar nu jag gjorde som du sa, jag höll inne volym upp och avstängningsknappen samtidigt så startades den om och nu fungera den, den måste väl typ hängt sig på nått konstigt sätt?

Blir så glad nu, slipper köpa ny tele tack <3
Skönt att det löste sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback