Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-01-30, 14:09
  #13
Medlem
Bum1s avatar
Jag har stor erfarenhet av mäsk. Jag brukar grunda fyllan med en eller två öl för att komma igång. Då blir det lättare att få ner mäsken. Obligatoriskt är att man väntar några dagar, helst någon vecka så man låter drickan skikta sig och gör hävert så man får bort drickan från bottensatsen. Viktigt är också att man skakar ur kolsyran.

Den äckliga jästsmaken får man bort med apelsinjuice. Jag brukar blanda kanske 7-1 mäsk och juice. Jag har testat blanda med många saker som funkar dåligt men tror det är syrligheten i juicen som dödar jästsmaken.

När det gäller bakfyllan så brukar jag generellt sett klara mig ganska lindrigt. Drack en jävla massa mäsk igår och klarade mig helt utan huvudvärk och yrsel eller något. Med öl får jag ofta huvudvärk dagen efter.

Dock så sitter jag på dass för andra gången idag med diarré. Så, mäsk är billigt, starkt och lindrigt för bakfyllan. Ladda upp med toapapper bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback