Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-30, 18:20
  #1
Medlem
Hej,

Jag och min tjej tänkte åka till Rom i början på november på en ”långweekend”, dvs torsdag - måndag. Vilken stadsdel är bäst att boka hotell på? Det kommer bli första gången för oss båda i Rom och vi vill se alla ”måsten” med staden, typ Colloseum, Pantheon, fontana di Trevi mm.

Vi har hittat ett hotell som ligger enligt booking på ”area vio veneto”. Vad tror ni om det?

Vår budget är ca 1000kr/natt.

Tack på förhand
Citera
2018-09-30, 18:33
  #2
Medlem
John-Pauls avatar
Det blir bra, det är lågsäsong så gott om rum, ring eller skicka e-post till hotellet så kan du jämföra med nätmäklarna, du kan lätt slipa deras påslag om du bokar själv.
Citera
2018-12-10, 22:58
  #3
Medlem
Det låter bra!
Citera
2019-05-19, 14:19
  #4
Medlem
bump
Citera
2019-07-21, 14:38
  #5
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMou
Hej,

Jag och min tjej tänkte åka till Rom i början på november på en ”långweekend”, dvs torsdag - måndag. Vilken stadsdel är bäst att boka hotell på? Det kommer bli första gången för oss båda i Rom och vi vill se alla ”måsten” med staden, typ Colloseum, Pantheon, fontana di Trevi mm.

Vi har hittat ett hotell som ligger enligt booking på ”area vio veneto”. Vad tror ni om det?

Vår budget är ca 1000kr/natt.

Tack på förhand

Bokat än?

Tycker trastevere var väldigt trevligt område. Undvik allt i närheten av Termini.
Citera
2019-09-02, 15:00
  #6
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Tycker Trastevere väldigt trevligt område. Undvik allt i närheten av Termini.

Hej,

Kan inte annat än att hålla med
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2981152

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback