Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-30, 16:39
  #1
Medlem
lepops avatar
Använder just nu någon lyxig ”naturlig” variant som frugan har köpt. Tittar sedan på ingredienserna och ser bl a Benzyl och Benzoate. Deet låter ju inte direkt som något från växtriket om man säger så...
Tror knappast att det finns en Benzylblomma som växer så att det knakar. Vad är grejjen med badsalt? Ska det rena likt duschcreme? Eller ska man helt enkelt plaska runt i Benzyl?
Citera
2018-09-30, 17:34
  #2
Medlem
John-Pauls avatar
Lämna in skiten på kommunens återvinningsstation där kemikalier och liknande tas om hand.
Vill du bada i soda så använd soda men det kan helt klart vara skadligt.
Citera
2018-09-30, 17:52
  #3
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Benzyl benzoate is one of the older preparations used to treat scabies. Scabies is a skin infection caused by the mite sarcoptes scabiei. källa
Badsaltet är bra mot skabb ser det ut som .
Citera
2018-09-30, 18:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Jag trodde man rökte eller åt badsalt för att bli hög. Det var ju poppis för några år sen.
Vill poängtera att var drogen MDPV som i olika sammanhang kallades badsalt och alltså inte vanligt badsalt som folk förtärde, så ingen liten knarkare får något dum idé att snorta morsans badsalt

Angående TS så antar jag att grejen med badsalt är att lura till sig pengar genom att folk som inte vet bättre köper skiten
__________________
Senast redigerad av Yuep 2018-09-30 kl. 19:00.
Citera
2018-10-03, 13:25
  #5
Avstängd
Man blir ju mjukare
Citera
2018-10-03, 21:26
  #6
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungpung1
Man blir ju mjukare

Kvinnor då?

(Oför)skämt åt sido, man kan undra vad som är "grejjen" med många av våra hår- och kroppsvårdsprodukter. Förutom att de ger en massa kosing till de som kränger dom förståss
Citera
2018-10-24, 16:42
  #7
Medlem
Dansflugans avatar
Jag har inte använt badsalt sedan den där killen började äta på en hemlös man efter att ha använt det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback