Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-02-14, 10:45
  #13
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Jo det skulle nog kunna stämma, låter rimligt iaf. I vilket fall som helst är det inte bootlegs vilket många kallar dem


det finns ju en del skumt på främst ebay, men dyker upp på tradera också ibland
Citera
2006-02-14, 14:17
  #14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Har ett gäng bootlegs med framförallt min husgud; Bruce Springsteen.

Rekommenderar varmt Passaic Night, en av tidernas bästa bootlegs, alla kategorier.


Jag har också en del bootlegs med BRUUUUUUCE! Synd att det ska vara så jävla pissigt ljud på en del från 70-talet. Visst de ska ju inte vara cd kvalitet men man vill iaf kunna höra vad som spelas och inte en jävla massa brus
Citera
2006-02-14, 17:23
  #15
Medlem
äjss avatar
lite snabbt räknat har jag runt 140 bootlegs med KISS
Citera
2006-02-15, 12:40
  #16
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har också en del bootlegs med BRUUUUUUCE! Synd att det ska vara så jävla pissigt ljud på en del från 70-talet. Visst de ska ju inte vara cd kvalitet men man vill iaf kunna höra vad som spelas och inte en jävla massa brus


Finns det inga feta FM eller soundboards att få tag i med honom eller?

tips (om du inte redan visste):
www.dimeadozen.org
Obs dock att alla MP3 bootlegs eller bootlegs som varit MP3 är superförbjudet.
Citera
2006-02-15, 12:58
  #17
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Finns det inga feta FM eller soundboards att få tag i med honom eller?

Det där har jag ingen aning om vad det är! Men jag kan säga såhär: det är bara vinyl bootlegs jag har och det är ruskigt dålig kvalitet på en del av dem.


Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
tips (om du inte redan visste):
www.dimeadozen.org
Obs dock att alla MP3 bootlegs eller bootlegs som varit MP3 är superförbjudet.

Sjysst som fan... tack!
Citera
2006-02-15, 13:27
  #18
Medlem
järnfotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har också en del bootlegs med BRUUUUUUCE! Synd att det ska vara så jävla pissigt ljud på en del från 70-talet. Visst de ska ju inte vara cd kvalitet men man vill iaf kunna höra vad som spelas och inte en jävla massa brus

Många av tex. 1978 års turne spelades i radio så det finns faktiskt många riktigt bra inspelningar också. Finns även några riktigt tidiga radiospelningar från 1972 och framåt med bra ljud. Grymt kul att lyssna på när man är på humör.

För springsteenbootlegs rekommenderas
http://jungleland.dnsalias.com/ (torrents)

en annan sida med många boots är
http://www.thetradersden.org/ (torrents)

Själv har jag främst springsteenboots men även andra band som tex nirvana och metallica återfinns i samlingen.

Vissa inspelningar är ju under all kritik ljudmässigt men uppvägs av känslan. Som någon tidigare nämnde har även jag bruce's ullevispelningar från 2003 och vilken känsla det är att lyssna på dem
Citera
2006-02-15, 14:09
  #19
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag har också en del bootlegs med BRUUUUUUCE! Synd att det ska vara så jävla pissigt ljud på en del från 70-talet. Visst de ska ju inte vara cd kvalitet men man vill iaf kunna höra vad som spelas och inte en jävla massa brus

Brus eller Bruce, inte så stor skillnad va?

Skämt å sido så glömde jag säga att jag bandat oerhört mycket konserter, men framförallt filmat ett antal hundra gigs.

Men ingen av dem som kommit ut på skiva, mig veterligen. Jag hade långt gångna planer på att ge ut en Johnny Thunders boot i mitten(slutet på 80-talet men det gick i stöp pga att jag var tvungen att få hjälp av vänsterprasslets bror och vänsterprassel håller sällan för evigt
Citera
2006-02-15, 14:13
  #20
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av järnfoten
Vissa inspelningar är ju under all kritik ljudmässigt men uppvägs av känslan. Som någon tidigare nämnde har även jag bruce's ullevispelningar från 2003 och vilken känsla det är att lyssna på dem

Ja det är främst en jag har från 73 tror jag från nått sketet ställe i Jersey där ljudet gör att det inte går att lyssna och då är jag ändå inte någon ljud freak direkt, men det är alltså ohörbart.

Edit: eller om det var 78 kommer inte riktigt ihåg lp:n ligger kvar i barndomshemmet då jag inte tog med lp spelaren hemifrån.
Citera
2006-02-15, 15:35
  #21
Medlem
Midians avatar
Här kan ni tanka bootlegs med Frank Zappa tills dess att ni kräks: http://www.zappateers.com/ (torrent)

Främst Metallica men också och en hel del annat både som audio och video:
http://clankrw.net/phpBB2/
Citera
2006-02-16, 02:29
  #22
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Brus eller Bruce, inte så stor skillnad va?

Skämt å sido så glömde jag säga att jag bandat oerhört mycket konserter, men framförallt filmat ett antal hundra gigs.

Men ingen av dem som kommit ut på skiva, mig veterligen. Jag hade långt gångna planer på att ge ut en Johnny Thunders boot i mitten(slutet på 80-talet men det gick i stöp pga att jag var tvungen att få hjälp av vänsterprasslets bror och vänsterprassel håller sällan för evigt


Du tradear inte va?
PM:a i så fall.
Citera
2006-02-16, 10:32
  #23
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Du tradear inte va?
PM:a i så fall.

Inte nu längre, men jag har 1100-1200 VHS-band med musik till salu. PM:a om du är intresserad av att köpa
Citera
2018-03-14, 20:02
  #24
Medlem
dryopteriss avatar
Skönt o veta ’Crystal Cat’ är på väg utför.
Pissiga konvolut och endast ekonomisk vinning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback