Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-30, 14:36
  #1
Medlem
Tänkte beställa lite kläder och undrar vilken webshop av ovannämnda som är smidigast vad gäller:

Snabb leverans
Gratis frakt
Smidig returnering och man har pengarna åter inom ett par bankdagar


Offtopic: mottager gärna tips på bra och snygga kostymbyxor av bra kvalité som inte kostar 1.000kr+.
Citera
2018-09-30, 15:09
  #2
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Tänkte beställa lite kläder och undrar vilken webshop av ovannämnda som är smidigast vad gäller:

Snabb leverans
Gratis frakt
Smidig returnering och man har pengarna åter inom ett par bankdagar


Offtopic: mottager gärna tips på bra och snygga kostymbyxor av bra kvalité som inte kostar 1.000kr+.

Båda firmorna är exemplariska oavsett om det gäller leveranser eller returer.
Citera
2018-09-30, 15:42
  #3
Medlem
Båda är jämförbara i smidighet.
Jämför gärna priser. Kan skilja ibland.
Citera
2018-09-30, 16:52
  #4
Medlem
Båda är likvärdiga enligt mig, smidiga, snabba och bra utbud. Zalando använder sig av modeller vilket är ett plus medan Boozt bara har bilder på produkten ensam.
Citera
2018-09-30, 21:57
  #5
Medlem
Zalando alla dagar i veckan

Har haft problem med återbetalning på retur, när jag beställt från Boozt.
Citera
2018-09-30, 22:00
  #6
Medlem
Jag tycker att båda har fungerat bra för mig men jag föredrar Zalando. Zalandos hemsida känns något mer inbjudande men det tror jag att de flesta struntar i. (inte jag )
Citera
2018-10-01, 00:03
  #7
Medlem
Gillar utbudet hos Zalando mycket bättre, men att ha med deras kundtjänst att göra är pain in the ass.

Boozt har trevlig kundtjänst men jobbigt utbud.


Svårt att välja, båda är lika snabba på leverans.
Citera
2018-10-01, 00:39
  #8
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag handlar från båda beroende på vad jag vill ha och pris.
Citera
2018-10-02, 15:01
  #9
Medlem
lakritcs avatar
Hade problem med en retur från Boozt. Köpte via faktura. Väntade hur länge som helst på en bekräftelse att de mottagit returen. När en sådan inte kom skrev jag till dem att jag förutsatte att min faktura makulerats. Fick inget svar men heller ingen betalningspåminnelse så det löste sig, om än besvärligt.

Tror att Zalando och Boozt är lika bra på de två första punkterna.
Citera
2018-10-27, 15:02
  #10
Medlem
tigerrakets avatar
Köpte en jacka på Zalando som antagligen inte var så populär, kostade 2000 kr ord, och kostade nu 930. Fick hem den en dag senare och insåg att den var för stor. Nu har mitt köp antagligen triggat något i systemet, för nu kostar tröjan igen 2000 kr. Känns lite surt att inte kunna byta storlek, utan nu behöva punga ut mer än det dubbla för att få en i rätt storlek...
Citera
2018-10-27, 16:11
  #11
Medlem
OrganiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Köpte en jacka på Zalando som antagligen inte var så populär, kostade 2000 kr ord, och kostade nu 930. Fick hem den en dag senare och insåg att den var för stor. Nu har mitt köp antagligen triggat något i systemet, för nu kostar tröjan igen 2000 kr. Känns lite surt att inte kunna byta storlek, utan nu behöva punga ut mer än det dubbla för att få en i rätt storlek...
Vänta lite nu... Först var det en jacka och sedan blev det en tröja?
Citera
2018-10-27, 17:20
  #12
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Vänta lite nu... Först var det en jacka och sedan blev det en tröja?

Det var en jacka...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback