Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-02, 14:44
  #25
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Vad menar du med splitta? Att en person köper den och flera personer delar på den? Hur funkar detta?
Alla får ha den en dag i veckan.
Citera
2018-10-02, 18:45
  #26
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentDay
Vad menar du med splitta? Att en person köper den och flera personer delar på den? Hur funkar detta?

Vanligtvis brukar en person köpa in en flaska eller flacon (en större parfymflaska) och sedan säljer personen parfymen genom att hälla in parfymen i flera t.ex. 10ml parfymbehållare.
Citera
2018-10-06, 16:19
  #27
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Så speciell är den verkligen inte, betygsmässigt 6-7 på en tiogradig skala, det finns många parfymer som doftar godare(på mig, det är ju individuellt) De flesta av Creeds parfymer upplever jag som bättre versioner av vanliga generiska parfymer, originalet Green Irish Tweed från Creed har många dåliga och snarlika kopior som tex. Davidoff Cool Water.

Creed finns som samples för ca 100-150 kr på: https://www.gents.se De är slut ibland men kommer in med jämna mellanrum.
Citera
2019-06-18, 20:09
  #28
Medlem
Prayuths avatar
Första gången jag prövade Aventus var jag inte särskilt imponerad. De efterföljande gångerna däremot blev jag riktigt imponerad av vad den åstadkommer. Även om Aventus inte projicerar som en bjässe ger den ett tillräckligt stort doftmoln omkring sig för att den ska märkas, och känner man doften på lite avstånd är den fantastisk. Den kan dock bli lite för mycket om man känner den på nära håll så det är bäst man håller igen lite med sprutandet.

Det är nog många parfymhus som drömmer om att skapa en parfym som Aventus som är dyr, säljer bra och är vida känd utanför nischkretsar. Är Aventus värd pengarna? Det kan bara du själv avgöra. Jag skulle däremot starkt rekommendera att man iallafall provar den.

Det finns numera många Aventuskloner som man kan köpa till en relativt billig päng om man tycker att originalet inte är värd priset.
__________________
Senast redigerad av Prayuth 2019-06-18 kl. 20:13.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback