Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-29, 20:40
  #1
Medlem
Kalliss avatar
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=1971583

Here We Go Again!
https://www.youtube.com/watch?v=sGNK-cOtxSs

Vilka är de som omnämns?

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7046382
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7046797
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7046858

Vilka är de..... ?
Citera
2018-10-03, 23:08
  #2
Medlem
Kalliss avatar
Kom igen, nu!

Vilka är dessa rökta tomtar?

Är det rökta tomtar som blivit skraja och samhällsinaktiverat sig själva, efter uppmärksamheten i media, den ökade polisiära närvaro.

Det finns ett allmän intresse att det delges vilka individer dessa rökta tomtar är!

Det finns ingen arbetsplats, arbetsgivare med anställda, som vill ens skulle vilja höra talas om dessa rökta tomtars existens!

De är så rökta

Rökta som en rökt tomte
Citera
2018-10-04, 18:13
  #3
Medlem
Kalliss avatar
Siten Hela Gotland rapporterar om att en man sitter häktad, misstänkt för att ha terroriserat flera butiker i Visby den senaste tiden.

Enligt åklagaren skall mannen ha hotat att ha ihjäl butikspersonal.

http://helagotland.se/blaljus/han-mi...-15320964.aspx
Citera
2018-10-05, 12:32
  #4
Medlem
Måste väl gå att få fram häktningsframställan?
Citera
2018-10-05, 13:50
  #5
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutekatt
Måste väl gå att få fram häktningsframställan?
du kan väl maila tingsrätten
Citera
2018-10-05, 19:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommi
du kan väl maila tingsrätten

Men suck, måste jag göra allting själv och ständigt riskera att outa mig? Handlingarna kommer efter helgen.

Eder lokale spanare

V.B.
Citera
2018-10-05, 20:19
  #7
Medlem
Mommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans.brott
Men suck, måste jag göra allting själv och ständigt riskera att outa mig? Handlingarna kommer efter helgen.

Eder lokale spanare

V.B.

Det är gött att du finns, men det var nog gutekatten (#4) du skulle ha svarat. Om jag varit intresserad hade jag mailat själv
Just saying, no hard feelings
__________________
Senast redigerad av Mommi 2018-10-05 kl. 20:23. Anledning: komplitering
Citera
2018-10-05, 22:40
  #8
Medlem
Jag är evigt tacksam, såklart.
Citera
2018-10-12, 11:59
  #9
Medlem
Någon som vet något mer om detta?
Citera
2018-10-15, 18:02
  #10
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajdu81
Någon som vet något mer om detta?
Min magkänsla av den info som finns. Som sagt magkänsla, sedan om det är rätt eller fel?

Den 4 oktober 2018 häktades en 20-åring, som tycks vara ledargestalt för ett mindre pojkgäng, som han imponerat på och pushat framför sig att utföra störande verksamheter i butiker, däribland annat Bingebyhallen.

Själv har han hotat butikspersonal och ägare, olika butiker i Visby. Bingebyhallen statuerades som exempel genom att bland annat vid 3 olika tillfällen fått rutorna i entrédörrarna krossade.

Slutsats: Grabben har tittat på för många rullar om maffia och beskyddarverksamhet, att han tappat livskonceptet. Alternativt anmanar han inte svensk sed, tror att han är hemma? Om det sistnämnda är fallet, varför skulle han då hit till Europa och Visby

Att grabbens mål genom sina gärningar är ett försök att med sitt pojkgäng göra sig till en mafiosos genom att utöva beskyddarverksamhet mot ersättning i stålar, annars jäklar...

Då kommer pojkarna och stjäl, stökar, hotar, spottar och förstör i respektive butik som vägrar att betala.

Själv kommer den självutnämnde mafioson på cykel mitt i natten, använder cykeln som verktyg och kastar cykeln mot butikens fönsterrutor, sedan tänder han en mafiosos ciggar, och cyklar vidare hostandes av cigarren, för någon riktig mafiosos är han inte, som kan njuta och tåla en ciggar.

Om grabben är utomeuropé är grabbens mål med cykelturen att få sova sked med lilla lokala Gotlands toppnamn på Feministiskt Initiativs lista i valet 2018. Toppnamnet gillar denna typ av grabbar! Om så är fallet kanske toppnamnet företräder grabben nu?

Grabben borde läsa denna tråd om en iranier som försökte. Tråden förklarar att det inte funkar i Visby, inte ens försök att sätta eld på utpressningsobjektet funkar i Visby:
(FB) Allvarlig misshandel i Visby 2 män misshandlar 2 män 2016-05-05
__________________
Senast redigerad av Kallis 2018-10-15 kl. 18:33.
Citera
2018-10-17, 02:46
  #11
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Min magkänsla av den info som finns. Som sagt magkänsla, sedan om det är rätt eller fel?

Den 4 oktober 2018 häktades en 20-åring, som tycks vara ledargestalt för ett mindre pojkgäng, som han imponerat på och pushat framför sig att utföra störande verksamheter i butiker, däribland annat Bingebyhallen.

Själv har han hotat butikspersonal och ägare, olika butiker i Visby. Bingebyhallen statuerades som exempel genom att bland annat vid 3 olika tillfällen fått rutorna i entrédörrarna krossade.

Slutsats: Grabben har tittat på för många rullar om maffia och beskyddarverksamhet, att han tappat livskonceptet. Alternativt anmanar han inte svensk sed, tror att han är hemma? Om det sistnämnda är fallet, varför skulle han då hit till Europa och Visby

Att grabbens mål genom sina gärningar är ett försök att med sitt pojkgäng göra sig till en mafiosos genom att utöva beskyddarverksamhet mot ersättning i stålar, annars jäklar...

Då kommer pojkarna och stjäl, stökar, hotar, spottar och förstör i respektive butik som vägrar att betala.

Själv kommer den självutnämnde mafioson på cykel mitt i natten, använder cykeln som verktyg och kastar cykeln mot butikens fönsterrutor, sedan tänder han en mafiosos ciggar, och cyklar vidare hostandes av cigarren, för någon riktig mafiosos är han inte, som kan njuta och tåla en ciggar.

Om grabben är utomeuropé är grabbens mål med cykelturen att få sova sked med lilla lokala Gotlands toppnamn på Feministiskt Initiativs lista i valet 2018. Toppnamnet gillar denna typ av grabbar! Om så är fallet kanske toppnamnet företräder grabben nu?

Grabben borde läsa denna tråd om en iranier som försökte. Tråden förklarar att det inte funkar i Visby, inte ens försök att sätta eld på utpressningsobjektet funkar i Visby:
(FB) Allvarlig misshandel i Visby 2 män misshandlar 2 män 2016-05-05

Denne iraniern med hål i huvudet?

Så här är det!

Den som har ett hål i sitt huvud, som är utomerué och som saknar alla mänskliga förutsättningar till förstånd!

Den jävla människan tänker sig som mig och dinormalt och civiliserat huvud på sitt skaft!
__________________
Senast redigerad av Kallis 2018-10-17 kl. 02:50.
Citera
2018-10-17, 09:21
  #12
Medlem
Fick bifogat dokument från Tingsrätten, ej säkert att det har med Bingebyhallen att göra men enligt TR är fallet det som är mest likt beskrivningarna i media.

https://minfil.com/ta3cm9j3b2/Gotlan...l_22_13564_pdf

Nu vill tråden veta mer om den häktade.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback