Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-02, 19:57
  #25
Medlem
Har själv varit portad från Systemet, vi var faktiskt flera stycken som var portade från bolaget, flera olika systembolag t.om! Vi var ofta där och snodde sprit, då kunde det bli ett jävla liv när vi torskade. Ibland var vi bara allmänt väcka så vi inte kunde bete oss. Vi fick då stå utanför kassan så hämtade de våra varor..precis som a-laget! Skillnaden var att vi var mellan 20-25 år allihopa 😑 Efter ett tag var vi välkomna igen, tills det blev nån incident och då fick vi göra samma sak ett tag igen..
Citera
2018-10-02, 19:59
  #26
Medlem
Betongetts avatar
Vet vilken person du pratar om, han brukar plocka på sig det mesta i olika butiker.
Citera
2018-10-02, 20:10
  #27
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Är du berusad då får du inte handla på bolaget.
Det är många ggr som jag duschat, borstat tänderna, tagit på mig nya kläder och gått på bolaget och ändå blivit nekad att handla

Dom är som blodhundar.
Hur alkisarna som luktar piss och gammal fylla lyckas handla där fattar jag inte
Jag har varit inne på bolaget bensofull och klarat mig, men jag klarar av att reda till mig de tio minuterna det tar. Skulle såklart inte funka om man var skitberusad men jag har fått handla vid tillfällen jag egentligen borde ha blivit nekad.

Till ts så är detta relativt vanligt i småstäder där personalen lätt känner igen a-lagarna. Ingen diskriminering eftersom de faktiskt får handla, bara det att personalen fixar det så att personen inte ska kunna ställa till med något - ser inget konstigt med det.

//tripportreat
Citera
2018-10-02, 20:36
  #28
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramtidsAstronaut
Har själv varit portad från Systemet, vi var faktiskt flera stycken som var portade från bolaget, flera olika systembolag t.om! Vi var ofta där och snodde sprit, då kunde det bli ett jävla liv när vi torskade. Ibland var vi bara allmänt väcka så vi inte kunde bete oss. Vi fick då stå utanför kassan så hämtade de våra varor..precis som a-laget! Skillnaden var att vi var mellan 20-25 år allihopa 😑 Efter ett tag var vi välkomna igen, tills det blev nån incident och då fick vi göra samma sak ett tag igen..

Fan vad kul det hade varit om Systembolaget kunde porta folk på livstid, rejält avskräckande effekt skulle det ha. Den dagen du skärper till dig och kanske har utbildat dig, skaffat bra jobb, och nu ska du inhandla ett fint vin till middagen:

"Computer says noooo!"
Citera
2018-10-04, 13:39
  #29
Medlem
Kanske halsar sprit från hyllorna.
Citera
2018-10-10, 12:59
  #30
Medlem
FarbrorBerits avatar
Har sett samma sak på mitt lokala Systembolag. Jag frågade lite diskret varför och svaret var butikstölder.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback