Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 22:47
  #1
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag använder en Buffalo LS520D6A6 NAS och den sitter bakom en GS105Ev2 - 5-Port Gigabit ProSAFE Plus Switch. Jag kan komma åt NAS via webbåtkomst och jag kan se NAS i NAS Navigator v2. Jag kan också se NAS i Windows 7-filutforskare under Nätverk på både en DELL-skrivbord (kör Windows 7 HP) och en HP-bärbar dator (kör Windows 7 Professional), där den visas både som en "dator" och som LinkStation Media Server (på båda datorerna).

Jag kunde komma åt den en gång på HP bärbar dator efter strömavbrottet, då var jag inte, då startade jag om NAS och då kunde jag komma åt den igen. Nu kan jag inte komma åt det, hur många gånger jag startar om det, omkopplaren och min Netgear R7000-router som kör Merlin, där både den och strömbrytaren visar. DELL-skrivbordet sitter också bakom strömbrytaren och har full tillgång till allt förutom NAS.

I Windows får jag felkod 0x80070035 när jag försöker komma åt den. Kom ihåg att det här är en tv-dator, där det båda fungerade felfritt till strömavbrottet. Jag har tillgång till det via webinloggning, som jag med växeln. Någon har några idéer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback