Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 20:39
  #1
Medlem
Enok1Halvars avatar
Har lite poäng över med SAS funderar på någon av dessa städer i vår
Amsterdam har jag varit ,men det är typ 15 år sedan :-)
Är ute efter bra hotell, bra (gärna billig mat) upplevelser,nja mest nån pub och strosa runt
Är inte nån nattklubbsmänniska heller,trevliga tjejer uppskattas ;-)
Tips ?
Citera
2018-09-28, 20:44
  #2
Medlem
Knucklehugss avatar
Tallin är lite litet och Amsterdam lite tråkigt och dyrt, Prag har både fin gammal miljö och bra käk och boende för en billig peng.
Citera
2018-09-28, 20:45
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
...trevliga tjejer uppskattas ;-)
Tips ?
Estland har överskott på kvinnor, och dessutom är det ganska billigt där.
Citera
2018-09-28, 22:10
  #4
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Trådrubrik:
Tallin,Prag eller Amsterdam?

Tips ?


Den första staden, av de tre du har i rubriken, har många attraktiva kvinnor, men de är ofta blonda och blåögda, till och med en del av de som är av de släkter som av Lillefar Josef Stalin (...testeron-stinn kille, Googla om okänt namn) beordrades ersättnings-inflytta hit, ifrån vidderna, när naganerna & klubborna över-ambitiöst gjort litet väl rent hus i städer & byar (...nyckel-årtal: 1941, 1944, 1947, 1949).



Kultur & historia, står här ännu högt i kurs, kan vara litet av svensk mental omställning, inför Få Ligga.



Tips: Du blir mer poppis om du ta'r till dig att den gamla Hansa-stadens namn stavas Tallinn.
__________________
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2018-09-28 kl. 22:12.
Citera
2018-09-28, 22:20
  #5
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Den första staden, av de tre du har i rubriken, har många attraktiva kvinnor, men de är ofta blonda och blåögda, till och med en del av de som är av de släkter som av Lillefar Josef Stalin (...testeron-stinn kille, Googla om okänt namn) beordrades ersättnings-inflytta hit, ifrån vidderna, när naganerna & klubborna över-ambitiöst gjort litet väl rent hus i städer & byar (...nyckel-årtal: 1941, 1944, 1947, 1949).



Kultur & historia, står här ännu högt i kurs, kan vara litet av svensk mental omställning, inför Få Ligga.



Tips: Du blir mer poppis om du ta'r till dig att den gamla Hansa-stadens namn stavas Tallinn.
Ok, tack,, har du mer inoff så gärna PM
Citera
2018-11-05, 22:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Har lite poäng över med SAS funderar på någon av dessa städer i vår
Amsterdam har jag varit ,men det är typ 15 år sedan :-)
Är ute efter bra hotell, bra (gärna billig mat) upplevelser,nja mest nån pub och strosa runt
Är inte nån nattklubbsmänniska heller,trevliga tjejer uppskattas ;-)
Tips ?

Prag är bra och billigt med bra hotell och restauranger. Tallinn är fint men är tyvärr litet och har inte så mycket i pubväg. Känns dock ganska likt Sverige om det är den känslan du letar efter. Amsterdam har jag inte varit i men kan tänka mig att det är dyrare än Tallinn och Prag.
Citera
2018-11-05, 23:18
  #7
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Tallinn är fint men är tyvärr litet och har inte så mycket i pubväg.
Då har du uppenbarligen inte sett mer av Tallinn än spritladorna nere i hamnen.

Här är ett urval av några centralt belägna pubar, ännu fler finns utanför själva citysmeten.

(Fast nu ska vi nog inte diskutera Tallinn mer just i detta delforum, hör hemma i Norden och Baltikum-strukturen.)
Citera
2018-11-06, 17:00
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliumpastej
Prag är bra och billigt med bra hotell och restauranger. Tallinn är fint men är tyvärr litet och har inte så mycket i pubväg. Känns dock ganska likt Sverige om det är den känslan du letar efter. Amsterdam har jag inte varit i men kan tänka mig att det är dyrare än Tallinn och Prag.

Prag är visserligen billigt att äta i, men hotellen får du allt slanta upp en hel del ifall du vill ha ett bra enkelrum. Amsterdam har blivit osedvanligt dyrt under senare år. Framför allt hotellen, men även resan dit.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2980690

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback