Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 20:26
  #1
Medlem
Ute efter en blåtandshögtalare för att kunna spela Spotify från telefonen i köket etc.

Den behöver inte vara jätteportabel men ska gå att flytta runt utan problem (ljudet är viktigare).
Se ok ut designmässigt.
Ha bra ljud för pengarna.
Ok batteritid.

Tänkte först en för runt 1000 kr men hur bra får man för de pengarna? Har väl egentligen ingen budget men tycker 3000 som vissa kostar är för mycket pengar att lägga på en blåtandshögtalare. Vilken prisklass bör man ligga i för att få en helt ok högtalare? Vilken rekommenderar ni?
Citera
2018-09-28, 20:34
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Ute efter en blåtandshögtalare för att kunna spela Spotify från telefonen i köket etc.

Den behöver inte vara jätteportabel men ska gå att flytta runt utan problem (ljudet är viktigare).
Se ok ut designmässigt.
Ha bra ljud för pengarna.
Ok batteritid.

Tänkte först en för runt 1000 kr men hur bra får man för de pengarna? Har väl egentligen ingen budget men tycker 3000 som vissa kostar är för mycket pengar att lägga på en blåtandshögtalare. Vilken prisklass bör man ligga i för att få en helt ok högtalare? Vilken rekommenderar ni?

Föreslår en Harman Kardon Onyx 4. Brukar gå att hitta för 1300-1400 med jämna mellanrum och är väldigt prisvärd, bra ljud och trevlig design. Annars så är Audio Pro T3 "trälådan" helt ok med, bra ljud och kan pumpa på rätt bra om så önskas.
Citera
2018-09-28, 20:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Ute efter en blåtandshögtalare för att kunna spela Spotify från telefonen i köket etc.

Den behöver inte vara jätteportabel men ska gå att flytta runt utan problem (ljudet är viktigare).
Se ok ut designmässigt.
Ha bra ljud för pengarna.
Ok batteritid.

Tänkte först en för runt 1000 kr men hur bra får man för de pengarna? Har väl egentligen ingen budget men tycker 3000 som vissa kostar är för mycket pengar att lägga på en blåtandshögtalare. Vilken prisklass bör man ligga i för att få en helt ok högtalare? Vilken rekommenderar ni?


Har en jbl charge 3 som både jag och sambon tycker funkar ypperligt vid utflykter/chillhäng.

Jävligt bra ljud för sin storlek också 😀
Citera
2018-09-28, 21:26
  #4
Medlem
rebekks avatar
Jag säger något litet från BOSE! Kolla upp det iaf
Citera
2018-09-28, 22:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Jag säger något litet från BOSE! Kolla upp det iaf

Jag har haft tankar på Bose SoundLink Revolve https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4287879 men undrar om det verkligen är värt 1000 kr extra jämfört med Harman Kardon Onyx Studio 4 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4462650

Båda dessa verkar ha en nisch att ha den hemma och flytta runt hemma och i trädgården istället för att ta med den till poolpartyt.
Citera
2018-09-28, 22:37
  #6
Medlem
rebekks avatar
Beror väl lite på hur mycket kräm du vill ha och hur smidig den ska va. Men om du vill ha kvalité, som du skriver i din trådstart, skulle jag reka att lägga den där extra tusingen, det kommer du bara va nöjd över sen
Citera
2018-10-09, 17:41
  #7
Medlem
Expohunters avatar
När folk säger bra ljud blir man alltid lite mistänksam. Vissa tycker att det är fet bas och vi finsmakare menar en ren ljudbild.

Onyx är ett bra alternativ. Men Blåtand ger aldrig bra ljud. Bara så man är medveten om det.

Måste man alltid ha en blåtand, eller duger Wifi som inte har batteri?
Citera
2018-10-09, 18:19
  #8
Medlem
Hoppa in till EG eller MM och lyssna på några olika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback