Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-28, 19:18
  #1
Medlem
''Det sociala nätverket Facebook uppgav i dag att upp till 50 miljoner användares information ha läckt ut.

Företaget upptäckte intrånget tidigare i veckan. Man fixade läckan och anmälde intrånget till polisen. Det rapporterar New York Times.

Facebook vet ännu inte varifrån attacken kom.

Sociala medie-jätten har heller inte ännu någon uppfattning om exakt hur omfattande attacken varit.

Man har nu inlett en utredning som ännu bara är i ett inledande skede, enligt New York Times.''

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-har-lackt-ut

från CNN, ''An attack on Facebook discovered earlier this week exposed information on nearly 50 million of the social network's users, the company announced Friday.
The attackers, who were not identified, exploited a feature that lets users see their Facebook page the way someone else would. They could then potentially use it to take over the accounts. Facebook says it has already fixed the issue and informed law enforcement. More than 90 million users were forced to log out of their accounts on Friday for security reasons.

This is a developing story. More to come...''

https://money.cnn.com/2018/09/28/tec...ion/index.html


Jag menar, hur lyckas man hacka facebook? Har inte de den bästa it säkerheten som man kan ha?
Kommer facebook att gå under denna gång? Hur många gånger kan man förlåta de?
Citera
2018-09-28, 19:23
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
OJ OJ OJ!!
Vilket tragedi!

FAN!!! Nu kan hackerzen se ALLA mina semesterbilder

Lyllos alla oss som lämnade skutan för länge sedan!
Citera
2018-09-28, 19:31
  #3
Medlem
Frågan är vad kommer dom göra åt detta? Ingen info har ju gått ut, och nu är mitt konto kapat 😣
Citera
2018-09-28, 19:44
  #4
Avstängd
iAmLanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankananki
Frågan är vad kommer dom göra åt detta? Ingen info har ju gått ut, och nu är mitt konto kapat 😣
Hur vet du att ditt konto är kapat? Bytt lösenord? Nekad tillgång? Berätta mer!
Citera
2018-09-28, 19:48
  #5
Medlem
Kan blir mycket dyrt med tanke på GDPR om det är europeiska användare.
Citera
2018-09-28, 19:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Hur vet du att ditt konto är kapat? Bytt lösenord? Nekad tillgång? Berätta mer!
Det är bytt lösenord och går inte att återställa lösenordet.

Börjar fundera om Facebook kanske spärrat det tills säkerhetshålet är tilltäppt?
Citera
2018-09-28, 19:51
  #7
Medlem
Är Sverige öht drabbat?
Citera
2018-09-28, 19:58
  #8
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
OJ OJ OJ!!
Vilket tragedi!

FAN!!! Nu kan hackerzen se ALLA mina semesterbilder

Lyllos alla oss som lämnade skutan för länge sedan!

Det roliga är att man kan läsa alla låtsas PK människors riktiga åsikter. DET är roligt att sprida ut till chefer och fruar, äkta män och bekanta som inte trodde att man egentligen var rasist och skrev "neger" i ett mess till kompisen. Dags att låsa in alla falska PK människor.

Finns en del logins att komma över på mörka nätet.. skall leta upp en del roliga användarnamn på gamla chefer och folk jag ogillar och dumpa deras konton.. kan ju vara bra att ha då det kniper..
Citera
2018-09-28, 20:15
  #9
Medlem
Hur många konton har facebook? 50 miljoner lär väl vara en stor del, vad ska folk med dessa uppgifter till?
Citera
2018-09-28, 20:15
  #10
Medlem
Ganska skönt att inte vara med där. Tyckte att FB var ganska meningslöst egentligen.
Hoppas man har lyckats dölja sig bra här på Flash back, lite taskigt om det går och ens identitet.
Undrar hur många av oss som skulle bli polisanmälda då?
'
Citera
2018-09-28, 20:35
  #11
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Är Sverige öht drabbat?
Både jag och frugan blev drabbade så ja. Utloggade från Facebook när vi skulle gå in.
Citera
2018-09-28, 20:50
  #12
Medlem
Knucklehugss avatar
Måste väl va en hackers våta dröm att komma in det systemet. Är det kineser som pekar finger efter handelskriget mot USA eller uttråkade ryska trollfabriker mån tro?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback