Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-01-26, 18:24
  #13
Medlem
Torrtkisss avatar
Scenario 1.

Jag hade försökt ta mig Norrut. Till Östersund eller ännu längre norröver
-Där skulle Jag letat upp gammla stugor/skogskojor och börjat kolla om stugägarna någonsin ens brukar komma dit ut . Sen hade jag börjat fiska min mat och på sommaren plockat bär och satitt potatis. Kanske sälja bär/fisk för att få råd att köpa gevär om man hade haft licens. För att sedan skjuta lite djur.

Scenario 2.
Här i Stockholm, om jag hade blivit utsparkad ikväll, då hade jag försökt åka till Arlanda och ta första bästa flyg till Sydamerika, kanske Colombia eller annat lite fattigare land. Och börjat mitt liv som nya Pablo
Citera
2019-01-29, 12:59
  #14
Medlem
BuckshotBills avatar
Begå brott allvarliga nog att bli fängslad för (grova stölder och skadegörelse). Sen har man mat och husrum.
Citera
2019-02-11, 11:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Kan man få socialbidrag om man är hemlös? För att ha mat för dagen

Ja, socialbidrag "Försörjningsstöd" har du lika stor rättighet att få beviljat oavsett om du är hemlös eller inte.

Det finns dock svårigheter som kan dyka upp.

Många som varit bostadslösa en längre tid räknas som "obefintliga" för att dom inte varit skrivna någonstans, och tillhör inte någon kummun. Det kan krångla till det ibland, och saknas id-handlingar är det lätt att få avslag.

Lätt att bli ivägbollad.

Typ:
-Vi kan inte bevilja dig hjälp innan du har identitetshandlingar.
-Ok, men jag har inga pengar, och kan inte bara gå in på banken och skaffa det.

- Du måste vända dig till din kommun där du är skriven.
- Jag är inte skriven någon stans, eller är skriven väldigt långt borta utan möjlighet att ta mig dit osv.

Dom flesta situationerna går att lösa på ett eller annat sätt, men om man räknas som obefintlig utan id krånglas det till.
Citera
2019-03-30, 20:45
  #16
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrtkiss
då hade jag försökt åka till Arlanda och ta första bästa flyg till Sydamerika, kanske Colombia eller annat lite fattigare land. Och börjat mitt liv som nya Pablo
Haha Klockrent!! Bästa idag 😅😂

OnT: Skulle det vara vinter och jävligt så skulle jag begå nått brott som ger 2-3 månader på kåken, Sen mucka på våren och kirra tält osv 😌🙃
__________________
Senast redigerad av Indo 2019-03-30 kl. 20:50.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback