Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 17:26
  #1
Medlem
https://samnytt.se/halv-miljon-i-sta...arbetsplatser/

Citat:
Forum för menstruation, som fått medel från den nya Jämställdhetsmyndigheten, söker nu efter ”en driven och kunnig projektledare” för projektet ”Menscertifiering av arbetsplatser”.

”Vill du bli del av en organisation som jobbar för att mens får ta större plats i samhället?”, inleds annonsen med.

Organisationen, som kallar sig MENSEN, har tilldelats 530 010 kronor i statligt bidrag. Menscertifieringen syftar till att ”hitta metoder för att bryta menstabun i arbetsvärlden” och man vill ”ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktygen att skapa mensvänligt arbetsklimat”.

När ska galenskapen sluta? Varför jobba när skattepengar slösas bort i så hög utsträckning?
2018-09-28, 17:34
  #2
Avstängd
Jävla onödigt Mens är inte så jobbigt som många kvinnor försöker få det å låta, allt handlar om att försöka hitta nya ”problem” som vi kvinnor går igen så att man kan tycka lite synd om sig själv å få uppmärksamhet. Personligen tycker jag att vi kvinnor i sverige idag har det lite bättre än män tillochmed.
2018-09-28, 18:43
  #3
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Menscertifieringen syftar till att ”hitta metoder för att bryta menstabun i arbetsvärlden” och man vill ”ta fram metoder och strategier för att kunna ge arbetsplatser verktygen att skapa mensvänligt arbetsklimat”.

Vilken Tabu? Sen när blev det onaturligt och konstigt med mens?
Är tanken med detta "projekt" att kvinnor ska skrika män i öronen varje gång de har mens "JAG SKA BYTA MIN BLODIGA TAMPONG NUUUU!!, SE PÅ MIG SE PÅ MIG KOLLA!!! SER NI DEN?"

... Sammtidigt som kvinnan dinglar med sin blodiga tampong


näe i helvete, detta är REN KOSKIT!
2018-09-28, 18:43
  #4
Medlem
Frågan är om en man kan söka posten eller är det kört där?
2018-10-15, 09:18
  #5
Moderator
Pentyls avatar
Enär ingen synes vara intresserad av att diskutera de korruptiva aspekterna av denna sangvina fråga hänvisas läsare och hugade skribenter framgent till tråden i Jämställdhet.
(FB) ”Menscertifiering” av arbetsplatser?

Tråd låst.

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback