Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-14, 13:08
  #25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Om man är 20+ och spelar i div 3-5 så är det en hobby inte en satsning. Då ere klart vissa väljer att lägga tid på annat. Men det betyder inte att man tycker illa om sporten, man får va realist med sina egna förutsättningar.

Vad är det som definierar satsning då? A-lagsfotboll är på riktigt. Man representerar en klubb med målsättning att de ska klättra i seriesystemet. Det är viktigare än pojkfotboll. Vafan tänker du bara i individuella termer?
Citera
2018-10-14, 13:14
  #26
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vad är det som definierar satsning då? A-lagsfotboll är på riktigt. Man representerar en klubb med målsättning att de ska klättra i seriesystemet. Det är viktigare än pojkfotboll. Vafan tänker du bara i individuella termer?

Människa gå tillbaka och läs vad tråden handlar om....vid vilken ålder bör man ge upp drömmen om att bli proffspelare?. Klart det är ett individuellt val. Många gillar att lira och spelar kvar i seriesystemen tills dem blir 32, vissa andra tar valet att dem ej har tid då man ska göra annat i livet. Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2018-10-14, 13:20
  #27
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Människa gå tillbaka och läs vad tråden handlar om....vid vilken ålder bör man ge upp drömmen om att bli proffspelare?. Klart det är ett individuellt val. Många gillar att lira och spelar kvar i seriesystemen tills dem blir 32, vissa andra tar valet att dem ej har tid då man ska göra annat i livet. Vad är det som är så svårt att förstå?

Du formulerar dig som att pojkfotbollen var viktigare för då håller man på med någon sorts "satsning". Det är ju tvärtom i A-laget som den riktiga fotbollen börjar. När man representerar klubben i seriesystemet. Det är en satsning. Man satsar på att spela fotboll på A-lagsnivå.
Citera
2018-10-14, 13:26
  #28
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Du formulerar dig som att pojkfotbollen var viktigare för då håller man på med någon sorts "satsning". Det är ju tvärtom i A-laget som den riktiga fotbollen börjar. När man representerar klubben i seriesystemet. Det är en satsning. Man satsar på att spela fotboll på A-lagsnivå.


Finns ju nyanser om vi säger så....skillnad på att som 18 åring kliva upp och spela A-lagsfotboll i Allsvenskan i jämförelse mot att man skriver på för Gimonäs FC i div 5.

Det är ganska självfallet om man som ung kliver in i A.lagsfotboll högre upp i systemet gör en satsning, medans om man gör det i dem lägre divisionerna inser efter något år att drömmen kommer nog inte bli verklighet , kanske borde jag lägga min tid på mina studier etc etc.

Skärp dig!
Citera
2018-10-14, 13:46
  #29
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Finns ju nyanser om vi säger så....skillnad på att som 18 åring kliva upp och spela A-lagsfotboll i Allsvenskan i jämförelse mot att man skriver på för Gimonäs FC i div 5.

Det är ganska självfallet om man som ung kliver in i A.lagsfotboll högre upp i systemet gör en satsning, medans om man gör det i dem lägre divisionerna inser efter något år att drömmen kommer nog inte bli verklighet , kanske borde jag lägga min tid på mina studier etc etc.

Skärp dig!

Du borde skärpa dig & börja respektera A-lagsfotbollen.

Det blir förändring i livet när man blir vuxen. Man flyttar hemifrån & väljer yrkesbana. Om man väljer att spela fotboll så gör man ju en "satsning" på att spela fotboll i A-laget.
Citera
2018-10-20, 15:53
  #30
Medlem
UUUUUUs avatar
Min son är 2,5 åt gammal och kan redan göra en byssakleta. Dock så står han i sängen när han gör det så att han inte sa riskera slå sig. Jag vet inte om han skulle fixa det om vi försökte på golvet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback