Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-28, 11:39
  #1
Medlem
ElvisFans avatar
Hört detta från två personer, vars enda koppling till varandra är jag, att svenskar i hemlighet skall ha blivit behandlade på något sätt som kan liknas vid lobotomering. Detta för att politikerna skall kunna behålla greppet trots undermålig politik.

Det låter sanslöst men jag funderar på var ryktet kan ha sitt ursprung. Tänkte troll på FB men har inte lyckats hitta något.

Någon som har en idé eller kan bekräfta/dementera uppgifterna?
Citera
2018-09-28, 11:43
  #2
Medlem
Rauno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Hört detta från två personer, vars enda koppling till varandra är jag, att svenskar i hemlighet skall ha blivit behandlade på något sätt som kan liknas vid lobotomering. Detta för att politikerna skall kunna behålla greppet trots undermålig politik.

Det låter sanslöst men jag funderar på var ryktet kan ha sitt ursprung. Tänkte troll på FB men har inte lyckats hitta något.

Någon som har en idé eller kan bekräfta/dementera uppgifterna?


Utveckla gärna
Citera
2018-09-28, 11:56
  #3
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Ja de kallas kognitiv beteende terapi som just nu utförs på hela population med andra tekniker självklart.
KBT handlar om att förändra din verklighetsuppfattning och förändra dina tankemönster, känslor och handlingsmönster. Det kombineras med mindfulness som innebär att man ska acceptera lidande.

Det handlar om tanke > känsla > handling
Till största delen handlar det om att kartlägga tankarna, som är normala och naturliga.
Sedan ska hjärntvättarna förvrida dessa genom att byta ut dom.
T.ex. om du ser stora problem med invandring såsom ekonomiska och kulturella, kommer staten aktivt försöka byta ut dessa. Detta gör man dels genom psykiatrin men till största delen genom media. Genom att sätta människor i trans tillstånd kopplar man sig förbi det kritiska tänkandet och försvaret. Detta genom TV skärmen som opererar på en viss frekvens.
__________________
Senast redigerad av vetenskapsintolera 2018-09-28 kl. 12:05.
Citera
2018-09-28, 11:58
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Utveckla gärna

Har egentligen inte mer information än det jag skrev. Kan fråga personerna om ni har specifika frågor.
Citera
2018-09-28, 12:02
  #5
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Har egentligen inte mer information än det jag skrev. Kan fråga personerna om ni har specifika frågor.

Biologiskt eller kognitivt?
Vilka metoder?
Vilka står bakom?
Vad är deras agenda?

Låter konstigt om du själv inte ställde relevanta och nyfikna frågor med sådana uttalande.
Citera
2018-09-28, 12:18
  #6
Avstängd
Fistfullofmetals avatar
SSRI = Kemisk lobotomering
Citera
2018-09-28, 12:21
  #7
Medlem
vetenskapsintoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
SSRI = Kemisk lobotomering

Utan tvekan. Undra hur många levande människor vid detta laget som gått igenom en tid med hjärntvättsmedel. Helvete vilken sjuk jävla värld vi lever i.
Citera
2018-09-28, 12:46
  #8
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetenskapsintolera
Utan tvekan. Undra hur många levande människor vid detta laget som gått igenom en tid med hjärntvättsmedel. Helvete vilken sjuk jävla värld vi lever i.

Väldigt många människor skulle nog påstå (i samma andetag) att världen aldrig varit vackrare och mer tilltalande än idag. Att vi aldrig har haft det bättre. Världen var ju förr, beroende på vad ditt förr innebär för just dig, betydligt mer grådaskig och lullig än idag, och betydligt mer orättvis.

Vi har tillgång till information på ett annat sätt idag (läs internet), men inbillar mig att du och många andra skulle ha sagt samma sak om kalendern visat på år 1924 eller 1987 (förutsatt att internet hade funnits då). Förutom dagspress och kommunikéer som sladdtelefon, postverk och brevduvor fanns ju inga direkta informationskällor förutom mun till mun då. Före internet var vi skonade från mycket information som triggade de sju dödssynderna i våra hjärnor och som göder konspirationstänket.

Jag tänker bara högt och är säkert ute på en liten cykeltur - men förstår du ungefär?
__________________
Senast redigerad av Psychedelicbird 2018-09-28 kl. 12:48.
Citera
2018-09-28, 12:48
  #9
Medlem
PuchMexicos avatar
Ja nåt konstigt är det, hela skiten rasar, bilar brinner varje dag, vården är snart borta folk dör när dom väntar, militären nedlagd pengarna borta, polisen har fått autism och vägrar göra något, skatterna tangerar 90%, pensionen är väck och pensionsfonderna tömda, inget funkar - ändå accepterar folk allt utan att röra en min.

Vad är nästa steg - alla går ut ur sina hus och medan dom håller varandra i händerna, tittar mot himlen, sjunger dom psalmer och väntar på det oundvikliga slutet.
Citera
2018-09-28, 13:02
  #10
Medlem
LuluBrooksies avatar
För lång tid i fred
+
För lång tid i välstånd
+
Det hjärndöda användandet av "skärm“* framför näsan hela tiden
* tv, mobiltelefon, platta, laptop, dator
=
Sverige idag, folk som inte tänker själva längre och som tror på att allt som Rapport, SR, SVT, Expressen säger är sant

Vi är inte rustade för krig
Vi är inte rustade för nöd
Och ingen kommer bry sig så länge wifi't fungerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback