Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-28, 00:10
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag trodde detta skulle vara en seriös debatt. Men att blanda in judarna så sänker du min tråd. Jag tror knappast detta har med israel att göra. Snarare har det säkerligen med hur människan har utvecklats både kulturellt och genetiskt.

Det har att göra med giftet vi äter som "DOM" blandar i vår mat samt "vacciner".
Fattar du väl?

Evolution är en lögn. vet du ingenting?
Du får gå å titta på en Kent Hovind debatt!
Sedan går du till GOCC för att få rätt doktrin, din stackare.

Lycka till.
Citera
2018-09-28, 00:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jo, så är det nog också. Ett immunförsvar som aldrig får jobba kan ju aldrig bli starkare, så att rulla ungarna i lite skit gör nog mer nytta än skada i längden

Borde vi inte kunna dra samma slutsats här också, en evolution eller liknande genförändring hos människan?
Citera
2018-09-28, 00:12
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Det har att göra med giftet vi äter som "DOM" blandar i vår mat samt "vacciner".
Fattar du väl?

Evolution är en lögn. vet du ingenting?
Du får gå å titta på en Kent Hovind debatt!
Sedan går du till GOCC för att få rätt doktrin, din stackare.

Lycka till.

Trodde religion var lögn.
Citera
2018-09-28, 00:17
  #28
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Borde vi inte kunna dra samma slutsats här också, en evolution eller liknande genförändring hos människan?
Alltså, jag är långt ifrån en expert på det här området men jag tänker som så att människans immunförsvar är sämre lämpat för att hantera kemikalier än låt säga bakterier och virus eftersom att utsättas för kemikalier och annan strålning är väldigt nytt för människan i så stor omfattning som sker idag. Men återigen, det finns människor som kan det här mycket bättre än jag, men det är så jag tänker i varje fall.
__________________
Senast redigerad av RobRoys 2018-09-28 kl. 00:25.
Citera
2018-09-28, 00:30
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trodde religion var lögn.

Du har inte helt fel.
Dom flesta religioner är lögn, det var därför jag hänvisade dig till GOCC så att du slipper sådant.
Citera
2018-09-28, 00:39
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Men vi hade sämre miljö förr, hur kunde det bli värre nu?
Cigarretter var nyttigt på 50-talet. LSD var helt ofarligt på 70-talet. Krom på 80-talet var lyxigt och inget besvär alls. 90-talet var plast riktigt bra för mänskligheten då vi slapp metallen.
Miljöförstöring försvinner inte bara. Dessutom så mäter man antagligen dem som är yngst, just dem födda på nittiotalet. Vi badar i mer kemikalier än någonsin och har mer avgaser, samtidigt som näringen i maten sjunker och vi äter mer mediciner. Allt är plast idag. Även metaller kan skicka ut otrevliga överraskningar. När jag var liten exempelvis, så var blöjorna mer enkla med snibbar och inte samma kemikaliepaket. Mina nappflaskor var i glas och maten var hemlagad. Snabbmat åt vi en gång i månaden och godis en gång i veckan. Det var åttiotalet det. Jag skulle absolut inte utsätta mina barn för så mycket skit i var och varannan sak omkring dem. Se dig omkring och se alla saker som är skräp. Elektroniken som avger dammpartiklar, gosedjur fulla av ämnen, mattor och så vidare. Sannolikt så är ämnen annorlunda idag i våra prylar och vi har mer kemikalier i oss. Vi bor mer urbant osv.
Citera
2018-09-28, 01:59
  #31
Avstängd
Tighta kalsonger och byxor, samt förbudet mot "manspreading", kan eventuellt vara en förklaring.
Citera
2018-09-28, 08:20
  #32
Medlem
Resultaten tycks vara baserade på donatorsperma. Har urvalet av donatorer förändrats under de senaste 40 åren möjligen? Jag har ingen aning om vilken grupp som donerar, någon som vet?

En vild gissning kan väl också vara att onani ökat rejält under senaste decennierna av flera skäl, bl a internet och ”normalisering”. Donatorerna har kanske numera kortare abstinens vid donationen.
Citera
2018-10-01, 13:16
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Detta kan vara en logisk teori. Att vi är ofysiskt aktiv. Men jag tror mer på hur männen vill forma den nya människan. Det är ju vi som styr evolutionen. Kvinnan har ju bara ägget inuti sig. Kunde lika gärna värpa om evolutionen såg ut så.


Människan styr inte evolutionen, vi kan genom att välja vem vi fortplantar oss med , föra fram vissa gener, t.ex blont hår eller blåa ögon, men det är naturen/evolutionen som har skapat blåa ögon och blont hår till att börja med.

kvinnan har inte bara "ägget" i sig, hon har även hälften av arvsmassan som hennes barn föds med, bestående av gener från tusentals generationer, vips säger det bara, så har den blonda mannen och kvinnan med de blåa ögonen helt plötsligt ett barn med bruna ögon och mörkt hår, det är så evolutionen funkar.

Mannen bär inte heller på 5 sorters spermier som afrikanska, europeiska, sydamerikanska eller kinesiska som han nu väljer att ta bort , vilket verkar vara din förklaring till den minskade spermienivån, det är snarare andra faktorer som dålig fysisk inaktivitet och annat som påverkar.

Saknas bara att SD och AFS ska komma in i diskussionen nu och prata om utrotningen av svensken
Citera
2019-01-13, 16:36
  #34
Medlem
Skulle säga att det beror på kosten. Nästan allt vi i Väst äter och kommer i koktakt med idag är hormonstörande.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback