Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-27, 22:42
  #1
Medlem
Bland annat på korrupta SVT så skrivs det följande:

Citat:
Europeiska mäns spermier är både färre och av sämre kvalitet. Enligt flera experter har det skett en dramatisk förändring de senaste 40 åren – och det finns anledning att vara bekymrad över framtiden.
– Jag tycker att vi ska vara oroliga, säger professor Richard Sharpe, expert på manlig reproduktiv hälsa.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/k...permiefabriken

Jag fick då en teori och den handlar om evolutionen. Jag uppfattar att denna händelse hos europeiska män är något naturligt som vi själva har orsakat.

Jag tror att med tanke på att europeiska män hela tiden belyses med kvinnor som har ett caucasian-liknande utseende så minskar antalet icke-caucasian spermier och kvar blir caucasianspermier.

Caucasian är vad man kan säga "normalt folk" som inte ser ut som orcher eller goblins som övriga människor ser ut i världen. Vita kvinnor som har ett caucasianliknande ansikte uppfattas som attraktiva. Smala, långa, vita, stabilt hår, ljus hy, rak näsa, riktiga ögonbryn, fin hy uppfattas ofta som attraktivt. Något man ej hittar hos afrikaner, asiater eller sydamerikaner.

Ni som är kritiska till min tråd. Har ni sett någon snygg kvinna innan 1960-talet? Jag uppfattar många kvinnor som är födda 1960 och nedåt som väldigt oattraktiva vid sin unga ålder. Helt andra ansiktsutformer, längder, former på näsan, hyn var annorlunda, håret var annat. Men idag så uppfattar jag fler kvinnor som mer attraktiva av naturliga skäl.

Så kan det vara så att den europeiska mannen håller på att utveckla sig igenom att anpassa sin spermie så en mer attraktiv caucasian-ras kan bilas? Medan afrikaner, asiater och sydamerikaner fortsätter vanliga homo-sapiens linje?
Citera
2018-09-27, 22:54
  #2
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Bland annat på korrupta SVT så skrivs det följande:



https://www.svt.se/nyheter/utrikes/k...permiefabriken

Vita kvinnor som har ett caucasianliknande ansikte uppfattas som attraktiva. Smala, långa, vita, stabilt hår, ljus hy, rak näsa, riktiga ögonbryn, fin hy uppfattas ofta som attraktivt. Något man ej hittar hos afrikaner, asiater eller sydamerikaner.
Skulle lika väl kunna beskriva en kinesisk kvinna
Citera
2018-09-27, 22:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Skulle lika väl kunna beskriva en kinesisk kvinna

Kort, platt ansikte, platt hår, streckögon, runt ansikte.

Edit: Osexigt.
__________________
Senast redigerad av G.Zamani 2018-09-27 kl. 23:01.
Citera
2018-09-27, 23:04
  #4
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Greta Garbo exempelvis?

Att du uppfattar dagens kvinnor som mer attraktiva kanske beror på att smink och make-up är mer tillgängligt idag än på 40-talet?

Mindre fysiskt arbete kanske tär mindre på kvinnors utseende?
Citera
2018-09-27, 23:08
  #5
Medlem
StigAllans avatar
Finns en jävla massa gifter som förpestar vår planet.
Begriper faktiskt inte hur det kan vara tillåtet att penningkåta judar är tillåtna att sprida gifter istället för den syssla som dem är predestinerade till, OGRÄSRENSNING!
Citera
2018-09-27, 23:09
  #6
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag fick då en teori och den handlar om evolutionen. Jag uppfattar att denna händelse hos europeiska män är något naturligt som vi själva har orsakat.

Hypotes. Du har en hypotes.

Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Ni som är kritiska till min tråd. Har ni sett någon snygg kvinna innan 1960-talet? Jag uppfattar många kvinnor som är födda 1960 och nedåt som väldigt oattraktiva vid sin unga ålder. Helt andra ansiktsutformer, längder, former på näsan, hyn var annorlunda, håret var annat. Men idag så uppfattar jag fler kvinnor som mer attraktiva av naturliga skäl.

Och en felaktig sådan, dessutom.

För det första, så är några decennier inte tillräckligt med tid för att evolutionen ska ha någon inverkan.

För det andra, så spelar dina högst subjektiva åsikter ingen roll i sammanhanget. Vad man anser vara attraktivt är för övrigt något som är bundet till både kultur och vad som är på mode för tillfället. Hur 'idealkvinnan' ser ut har skiftat kraftigt över åren.

Om du tar ett urval kvinnor från t.ex. 1950 och ett urval kvinnor från idag, och tar bort saker som kläder, smink och allt vad hårmode heter så kommer du inte se någon som helst skillnad mellan de två. Annat än att t.ex. längden har ändrat något, vilket inte har ett dyft att göra med evolutionen utan helt enkelt förbättrade levnadsförhållanden.
Citera
2018-09-27, 23:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Cheval Blanc
Greta Garbo exempelvis?

Att du uppfattar dagens kvinnor som mer attraktiva kanske beror på att smink och make-up är mer tillgängligt idag än på 40-talet?

Mindre fysiskt arbete kanske tär mindre på kvinnors utseende?

Där har vi ett bra exempel på en kvinna tidigt 1900-tal som har ett perfekt utseende.

Jag brukar inte titta på så mycket kvinnor som bär tonvis med smink. Jag kan förstå vinns kvinnor som försöker "dölja" eller "lägga" till det som saknas för att framstå som attraktiv. Det kan vara så att dessa kvinnor är själv medvetna om vad som är attraktivt i dagens läge, något som kanske kan förklaras med evolutionsteori. I Afrika så är det nämligen attraktivt att bära ringar runt halsen, något jag tycker är oattraktivt. Men jag är inte afrikan, vilket kanske förklarar varför.

Det kan det vara. Är man sliten och fet så är man självklart inte heller kapabel att producera barn heller.
Citera
2018-09-27, 23:10
  #8
Medlem
Det beror med största sannolikhet på att vi sitter för mycket på våra rövar i stället för att vara ute och röra på oss.

Inte konstigt egentligen. Handlar om pungens funktion som temperaturregulator för bollarna.
Citera
2018-09-27, 23:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Finns en jävla massa gifter som förpestar vår planet.
Begriper faktiskt inte hur det kan vara tillåtet att penningkåta judar är tillåtna att sprida gifter istället för den syssla som dem är predestinerade till, OGRÄSRENSNING!

Jag trodde detta skulle vara en seriös debatt. Men att blanda in judarna så sänker du min tråd. Jag tror knappast detta har med israel att göra. Snarare har det säkerligen med hur människan har utvecklats både kulturellt och genetiskt.
Citera
2018-09-27, 23:17
  #10
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag trodde detta skulle vara en seriös debatt. Men att blanda in judarna så sänker du min tråd. Jag tror knappast detta har med israel att göra. Snarare har det säkerligen med hur människan har utvecklats både kulturellt och genetiskt.
Så du menar att om en jude sprider gifter så är det inte möjligt att föra en seriös debatt?
Citera
2018-09-27, 23:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Så du menar att om en jude sprider gifter så är det inte möjligt att föra en seriös debatt?

Antar att du menar finansjudar som pumpar in pengar i asiatiska företag som skickar produkter till Europa och dessa produkter är skapade med giftiga ämnen och därmed påverkar det oss när vi håller i den?

Jag tror mer på att pungen våran sitter tajtare mot kroppen idag än förr. Desto varmare det är, desto mer dör spermierna, konstigt nog. Allt snack om alkohol är skitsnack. Européerna och finnarna har druckit alkohol i 1000 år, och inte fan har vi blivit påverkad utav detta, snarare stärkt oss.
Citera
2018-09-27, 23:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Det beror med största sannolikhet på att vi sitter för mycket på våra rövar i stället för att vara ute och röra på oss.

Inte konstigt egentligen. Handlar om pungens funktion som temperaturregulator för bollarna.

Detta kan vara en logisk teori. Att vi är ofysiskt aktiv. Men jag tror mer på hur männen vill forma den nya människan. Det är ju vi som styr evolutionen. Kvinnan har ju bara ägget inuti sig. Kunde lika gärna värpa om evolutionen såg ut så.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback