Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-09-27, 21:10
  #37
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Rätta mig om jag har fel, men det går väl inte ens att döma en utvisning på SAIK och mål i det läget? Målet måste väl bort om det är utvisning på den situationen?

Om hjälmen trycks av EFTER pucken går i mål, men jag är inte säker.. därför jag skrev möjligtvis
2018-09-27, 21:12
  #38
Medlem
TSDs avatar
Bra krigat av Luleå nu!
Nära 4-4
2018-09-27, 21:13
  #39
Medlem
Tvonds avatar
3 sköna bortapoäng in på kontot
2018-09-27, 21:19
  #40
Medlem
Tvonds avatar
Bandyklubben inkasserar 4e raka men 1 poäng iaf in på kontot för dem.
2018-09-27, 21:40
  #41
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Pratar inte endast om denna säsong.

Då bör du kolla upp ordet "alltid".
2018-09-27, 21:44
  #42
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jo, absolut. Om man hade dömt så konsekvent är jag enig rörande 3-1. Problemet uppstår när liknande situationer döms totalt olika.
Det är för att domarna och SHL inte har en satans aning om vad målvaktsinterference är. Jag skulle nog kunna räkna på båda händerna antalet sådana situationer som Skellefteå fått blåsta mot sig samt bortdömda mål dom senaste säsongerna. Om den Svenska domarkåren kunde ta sina huvuden ur sina arslen och sluta blåsa så fort en spelare nuddar målvakterna så skulle det där vara en total icke-situation.
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Sedan har väl domarna möjlighet att ta en utvisning istället för att döma mål vid 2-1 också.
Ta en utvisning i en fullt normal kampsituation där Möller håller i klubban med båda händerna hela vägen...

En solklar Luläutvisning skulle det däremot varit när Luläspelaren tog i Adam Petterssons ansikte och vräkte ner honom baklänges på isen. Där blev det dock endast en utvisning på Pettersson.

Citat:
Ursprungligen postat av TSD
Bra krigat av Luleå nu!
Nära 4-4
Olimb den dumme jäveln.
2018-09-27, 21:53
  #43
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är för att domarna och SHL inte har en satans aning om vad målvaktsinterference är. Jag skulle nog kunna räkna på båda händerna antalet sådana situationer som Skellefteå fått blåsta mot sig samt bortdömda mål dom senaste säsongerna. Om den Svenska domarkåren kunde ta sina huvuden ur sina arslen och sluta blåsa så fort en spelare nuddar målvakterna så skulle det där vara en total icke-situation.

Ta en utvisning i en fullt normal kampsituation där Möller håller i klubban med båda händerna hela vägen...

En solklar Luläutvisning skulle det däremot varit när Luläspelaren tog i Adam Petterssons ansikte och vräkte ner honom baklänges på isen. Där blev det dock endast en utvisning på Pettersson.

Håller med. Det är dock fortfarande hur surt som helst att få en emot sig när man vet att nästa match kan domarna döma bort en liknande situationen för mitt lag.

Mja, du behöver ju inte direkt spela dum. Kampsituation, absolut, men det vore ju inte direkt första gången någon blir utvisad när hjälmen åker i en sådan situation. Det är rätt vanligt skulle jag snarare säga. När bägge dessa situationer uppstår kring ett mål så blir det såklart surt att Skaik får bägge med sig.

Nja, tycker däremot inte att Pettersson skulle ha blivit utvisad. Kändes mer som kompensation för att man släppte igenom målet. Därav min kommentar om just den situationen.
2018-09-27, 22:00
  #44
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Mja, du behöver ju inte direkt spela dum. Kampsituation, absolut, men det vore ju inte direkt första gången någon blir utvisad när hjälmen åker i en sådan situation. Det är rätt vanligt skulle jag snarare säga. När bägge dessa situationer uppstår kring ett mål så blir det såklart surt att Skaik får bägge med sig.
Det vet jag inte. Tycker inte det faktum att hjälmen åkte av påverkade spelet överhuvudtaget och det var ju inte nån kalkylerad grej av Möller heller.
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Nja, tycker däremot inte att Pettersson skulle ha blivit utvisad. Kändes mer som kompensation för att man släppte igenom målet. Därav min kommentar om just den situationen.
Jag tycker att det nästan kan likställas med en slewfoot. Att vräka ner ner nån bakifrån. Man kan såklart argumentera att Pettersson får skylla sig själv en aning när han åker och pickar på plocken där men jag tror inte han väntade sig att att bli nervräkt med en handske i ansiktet och huvudet före.
2018-09-27, 22:07
  #45
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det vet jag inte. Tycker inte det faktum att hjälmen åkte av påverkade spelet överhuvudtaget och det var ju inte nån kalkylerad grej av Möller heller.
Jag tycker att det nästan kan likställas med en slewfoot. Att vräka ner ner nån bakifrån. Man kan såklart argumentera att Pettersson får skylla sig själv en aning när han åker och pickar på plocken där men jag tror inte han väntade sig att att bli nervräkt med en handske i ansiktet och huvudet före.

https://twitter.com/cmoresport/statu...77504519901186

Möller använder rätt uppenbart klubban och trycker av hjälmen på Berglund. Det borde du också kunna se på videon annars kan jag förse dig med ett screenshot. Huruvida det påverkade eller huruvida Möller gör det med vilja är ju väldigt svårt att uttala sig om. Vad som är rätt simpelt att konstatera är att hade domarna tagit en utvisning på Möller = inget mål.

Upplevde inte den situationen som särskilt farlig. Har inte sett närmare på situationen dock.
2018-09-27, 22:20
  #46
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
https://twitter.com/cmoresport/statu...77504519901186

Möller använder rätt uppenbart klubban och trycker av hjälmen på Berglund. Det borde du också kunna se på videon annars kan jag förse dig med ett screenshot. Huruvida det påverkade eller huruvida Möller gör det med vilja är ju väldigt svårt att uttala sig om. Vad som är rätt simpelt att konstatera är att hade domarna tagit en utvisning på Möller = inget mål.
Tycker att det är uppenbart att han inte gör det med vilje när han tittar bakåt efter pucken hela vägen och har klubbladet i isen från nersläpp till målet.
2018-09-29, 14:31
  #47
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Då bör du kolla upp ordet "alltid".

Nu står det ju iofs "nästan alltid"
Men jag lovar att välja mina ord bättre nästa gång.
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback