Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-06, 21:36
  #37
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiimpaa
E svårt och dyrt att køpa svenska spelare faktiskt. Får knappt något betalt vid salg.
Førsøkte køpa Carlos Strandberg, sista budet var på 60 miljoner. Inte ens ett motbud.
Såg att du lyckades värva Irandust ändå, riktigt snygg värvning som nog kommer ge avkastning både sportsligt och ekonomiskt för dig i framtiden.
Citera
2018-11-07, 03:13
  #38
Medlem
Asså, Jag värvade precis tillbaka Mikael Lustig till Sundsvall, Fyfan vilken prestige värvning
Citera
2018-11-09, 16:24
  #39
Medlem
361 kr på MTC Game, någon som hittat något billigare eller har kod på någon sida?
Citera
2018-11-09, 18:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faiolhe
361 kr på MTC Game, någon som hittat något billigare eller har kod på någon sida?
Glöm det, köpte på livekort.se istället.
Citera
2018-11-14, 20:03
  #41
Medlem
Vilka lag spelar ni med?
Jag är som jag skrivit AIK. Är i 2a säsongen. Vann guld 1a året.
Kvalat in till CL. Slog FC Köpenhamn i sista kvalmatchen. Börjat med 1 poäng på 2 matcher där, lär ryka. Men leder serien med 6 matcher kvar med 1 poäng.

Blivit erbjuden ganska många jobb. Vart på intervju med Newcastle och Bremen, men fick inte något av jobben.
Citera
2018-11-14, 23:12
  #42
Medlem
Har de fixat dialogerna man kan ha med spelarna?

Specifikt när de frågar om mer speltid?

På fm18 kunde man inte säga typ vi roterar

Det var för begränsat
Citera
2018-11-15, 15:11
  #43
Medlem
Man kan inte ta "semester" i spelet, hittar ej det i menyn, brukade finnas på fm spel väl? Passligt om det är långt speluppehåll.
Citera
2018-11-15, 15:16
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Man kan inte ta "semester" i spelet, hittar ej det i menyn, brukade finnas på fm spel väl? Passligt om det är långt speluppehåll.

Inte skaffat 19 ännu men på de tidigare spelen så går man in på sin tränarprofil, sedan går in på "kontrakt" så ska de stå typ "ta semester"
Citera
2018-11-15, 15:19
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Inte skaffat 19 ännu men på de tidigare spelen så går man in på sin tränarprofil, sedan går in på "kontrakt" så ska de stå typ "ta semester"

Jaha ok, tack!
Citera
2018-11-17, 03:33
  #46
Medlem
Fyfan vad jag är tiltad.

Spelar som Sundsvall.
Säsong 1 : plats 4
Säsong 2 : plats 2 , åkte ur El kval rätt tidigt
Säsong 3 : plats 4 samma poäng som 3 men sämre MS
Säsong 4 : plats 4 samma poäng som 3 men sämre MS

Och nu inför säsong 5 storsatsade vi.
Målsättningen är att vinna AS eller avgå.
Förutsättningarna är dåliga.
Tippad 8
Saldo : -25 miljoner
Skuld : 9 miljoner
Citera
2018-11-21, 06:17
  #47
Avstängd
Skruven66s avatar
Senaste spelet i FM serien jag köpte var FM 2017.
Inga uppdateringar släpptes för att krossa buggarna som fanns i kopiös mängd i ett annars fantastiskt spel och Sports Interactive (SI) använder serien nu endast som en kassako för alla "casual gamers".

Om dom bryr sig så lite efter ett spelsläpp att leverera en fullgod produkt till sina kunder så tänker då jag inte lägga mina pengar på ännu en eventuell besvikelse.

Spelsiter som sitter och hyllar spelet men jag kan jämföra mina långt längre timmar med spelet med deras "hurra hurra!" rescensioner och dom har sällan helhets bilden av denna avancerade fotbolls simulator. Om dom har suttit en helg med spelet, eller ens bara en vecka, räknas inte när man måste sätta sig in i det en längre tid för att verkligen kunna göra en riktig bedömning av det\dom.

Edit: Vart portad på SI´s officiella hemsida på livstid med mitt konto (kan ju kringgå det så klart). Jag sa vad jag tyckte där. Hoppsan!

Edit: Som exempel då; spelsidan PC Gamer ger det 85/100 i betyg. Missvisande, beror på hur mycket av klantarslo programmeringen och buggarna man har lyckats upptäcka.
Pc Gamer recensionen för FM 2017: https://www.pcgamer.com/football-manager-2017-review/
------------------------------------------------------------------------------------------------
Football Manager 2019 recensioner:
PC Gamer recensionen av FM 2019: https://www.pcgamer.com/football-manager-2019-review/
(Rating 90/100 enligt dom). Tro dom inte
Gamespot recensionen av FM 2019 (8/10 och spelar recensioner 9.5\10): https://www.gamespot.com/football-manager-2019/
Hög poäng ifrån användarna\spelarna ser jag nu. Hmmm, det kan fortfarande säga mig nåt.

FM 2019, jag vet inte hur pass bra det är! Sågar allmänt SI bara!

Mvh
Tobbe
__________________
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-21 kl. 06:36.
Citera
2018-11-25, 11:21
  #48
Medlem
Hur gör ni för att inte bli lättlästa taktikmässigt? Jag kör getenpressing med Dortmund och vann de tio första matcherna i ligan. Under de fem senaste matcherna har dock lagen verkat läsa mig och jag skapar knappt någonting samtidigt som de oftast kontrar in en boll i slutet. Varför är man nödgad att byta taktik hela tiden för att inte bli sönderläst? Det har gått tio matcher liksom innan lag började utmanövrera mig taktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback