Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-03, 20:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Här kan du läsa på om tjuvmarkand och bull marknad:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadstrender

Är du efterbliven eller finns det någon annan anledning till att du fortsätter skriva tjuvmarknad efter ett antal rättningar?
Citera
2018-10-04, 07:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Är du efterbliven eller finns det någon annan anledning till att du fortsätter skriva tjuvmarknad efter ett antal rättningar?

Efterbliven eller troll
Citera
2018-10-04, 08:54
  #15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Är du efterbliven eller finns det någon annan anledning till att du fortsätter skriva tjuvmarknad efter ett antal rättningar?

Vid närmare eftertanke har jag läst fel, det står inte tjuvmarknad utan tjurmarknad, vilket i sig är ett urfånigt uttryck. Jag nöjer mig med bull market och bear market*

*Bear market = öl-marknad är fel översättning, utan björnmarknad.

För att vara mera seriös, så begriper jag det som att kryptomarknaden är på väg att återhämta sig, vilket betyder att den långa bear market som pågått under 2018 verkar gå mot sitt slut.
__________________
Senast redigerad av Hegamon 2018-10-04 kl. 08:57.
Citera
2018-10-04, 09:46
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vid närmare eftertanke har jag läst fel, det står inte tjuvmarknad utan tjurmarknad, vilket i sig är ett urfånigt uttryck. Jag nöjer mig med bull market och bear market*

*Bear market = öl-marknad är fel översättning, utan björnmarknad.

För att vara mera seriös, så begriper jag det som att kryptomarknaden är på väg att återhämta sig, vilket betyder att den långa bear market som pågått under 2018 verkar gå mot sitt slut.

Alla vet väl att öl på engelska stavas "beer" och inte "bear"?

För att vara seriös ja, så kommer nog marknaden att gå in i en kortare bull run om ett par veckor, men sen tappa igen.
Citera
2018-10-05, 21:28
  #17
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Alla vet väl att öl på engelska stavas "beer" och inte "bear"?

Jag skämtade.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Efterbliven eller troll

Någon som fattade.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
För att vara seriös ja, så kommer nog marknaden att gå in i en kortare bull run om ett par veckor, men sen tappa igen.

Ja, även om jag menar att hela cryptomarknaden är en bubbla. Självklart kan vi ändå tjäna pengar på det. Men, jag tror inte den marknaden värderas rätt även om den stiger.
Citera
2018-11-05, 19:20
  #18
Medlem
nakamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Just nu nerva (XNV)
24h
+32%
7d
+125%
14d
+93%
30d
+740%
60d
1090%

60d
2788%
Tror dumptåget kommer snart dock
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback