Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-15, 21:22
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
I AHL är det djungelns lag som gäller och alla spelar bara för sig själv. Statistik är nästan allt och snygga osjälviska passningar räknas inte det minsta även om laget vinner.

Ligger mycket i detta tror jag. AHL lagen spelar egentligen inte för något som verkligen gäller. Så vitt jag vet går det inte att bli relegerad till en lägre division -- precis som NHL naturligtvis -- medan alla europeiska ligor har ett upp/ned flyttnings system på plats. Så vitt jag vet.

Det i kombination med vändkors principen att spelare roteras in och ut med kort notis gör kanske att SHL känns mer attraktiv. AHL är ett väntrum i någon mening och det passar inte alla.
Citera
2018-12-17, 05:47
  #14
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Stjärna i SHL med bra lön. Medelmåtta i AHL eller nolla i NHL. Så ser det ut om man inte lyckas ta en plats, vilket ett fåtal gör på första försöket. Även om många testar lyckan. I AHL är det djungelns lag som gäller och alla spelar bara för sig själv. Statistik är nästan allt och snygga osjälviska passningar räknas inte det minsta även om laget vinner.

Nolla i NHL = 5 gånger mer betalt än stjärna i SHL. Spelar även inför 3 gånger mer publik

Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Mitt intryck är att fler än någonsin försöker gå via AHL, vilket är tråkigt för svensk hockey. Bättre de stannar i SHL och gör shl mer profilrikt.

Fler unga spelare som pressas av NHL-klubbarna ja.
Citera
2018-12-22, 15:01
  #15
Medlem
JackSm1ths avatar
Fördelen med AHL i jämförelse med SHL är att du snabbt kan bli uppkallad till NHL om NHL-laget får många skador.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback