Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 14:09
  #1
Medlem
Tjena!
Jag vill tatuera en kompass på underarmen, vill dock ha den väldigt simpel, bara streck och så.
Men de flesta tatuerings studios är inte jätte hypade på att göra så enkla tatueringar.
Nån som vet nått bra ställe i Sthlm som är ok med att göra enklare tatueringar och typ texter?
Citera
2018-09-27, 14:22
  #2
Medlem
EnLitenPalls avatar
Kolla upp "stick and poke". Det är simplare tatueringar, en professionell utövare kan göra riktigt fina "cleana" stick n pokes. Det är väldigt lite som behövs för att göra det så det finns säkert massor av hobbyutövare och professionella studios som gör det i Stockholm, kolla Instagram och andra sociala medier så kan du nog hitta någon duktig.
Citera
2018-09-27, 15:42
  #3
Moderator
Nospheratus avatar
Är det alltså studios som nekat dig att gör din tatuering? Jag tycker det låter märkligt. Visst är det roligare att göra freehand på någons rygg och få utlopp för sin kreativitet, men jobbet går ju ut på att tatuera det som kunden vill ha. Lite som om en hantverkare skulle vägra isolera ett garage, eftersom de hellre bara sysslar med att bygga unika arkitektritade finvillor åt kändisar.

Du border rimligtvis kunna gå till vilken studio som helst i Stockholm för att få lite streck och text. Konkurrensen är så hård att det låter märkligt att någon skulle säga nej, i väntan på att någon ska komma in och be om en ryggtavla i färg. Har du verkligen frågat runt och blivit nekad?
Citera
2018-09-27, 15:46
  #4
Medlem
Judinnas avatar
Jag undrar också!

Ska bara ha 4 siffror. Läsbar font.
Har INGEN aning om hur man hittar ställe och vilket som är bra osv, aldrig funderat över att skaffa tatuering.

Blev tipsad om Saint Tattoo. Ligger i Näckrosen.
Citera
2018-09-27, 21:02
  #5
Medlem
EnLitenPalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag undrar också!

Ska bara ha 4 siffror. Läsbar font.
Har INGEN aning om hur man hittar ställe och vilket som är bra osv, aldrig funderat över att skaffa tatuering.

Blev tipsad om Saint Tattoo. Ligger i Näckrosen.

Om det är riktigt simpla siffror kan du ju bara köpa en engångs-tatuerings nål och tatueringsbläck och rita in den manuellt. Det är busenkelt.

Om du ändå är orolig för dåligt resultat så trycker du bara jätte-jätte lätt med nålen, och sen gör om det igen, och igen.
Citera
2018-09-28, 19:40
  #6
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
Om det är riktigt simpla siffror kan du ju bara köpa en engångs-tatuerings nål och tatueringsbläck och rita in den manuellt. Det är busenkelt.

Om du ändå är orolig för dåligt resultat så trycker du bara jätte-jätte lätt med nålen, och sen gör om det igen, och igen.

Busenkelt är det säkert. Men just det där stick and poke, enligt Google, är inte så snyggt. Enligt mig.
Sedan är jag verkligen jätterädd för smärta.
Citera
2018-10-08, 12:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Är det alltså studios som nekat dig att gör din tatuering? Jag tycker det låter märkligt. Visst är det roligare att göra freehand på någons rygg och få utlopp för sin kreativitet, men jobbet går ju ut på att tatuera det som kunden vill ha. Lite som om en hantverkare skulle vägra isolera ett garage, eftersom de hellre bara sysslar med att bygga unika arkitektritade finvillor åt kändisar.

Du border rimligtvis kunna gå till vilken studio som helst i Stockholm för att få lite streck och text. Konkurrensen är så hård att det låter märkligt att någon skulle säga nej, i väntan på att någon ska komma in och be om en ryggtavla i färg. Har du verkligen frågat runt och blivit nekad?

Har inte blivit nekad men står på flera lite bättre tatuerings studiors hemsidor att dom inte gör bland annat texter eller mindre tatueringar, samtidigt så vill man ju ha någon som är bra som gör de även om de ”bara” är en text, blir ganska stor skillnad beroende vem som gör den
Citera
2018-10-08, 13:37
  #8
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristieee96
Har inte blivit nekad men står på flera lite bättre tatuerings studiors hemsidor att dom inte gör bland annat texter eller mindre tatueringar, samtidigt så vill man ju ha någon som är bra som gör de även om de ”bara” är en text, blir ganska stor skillnad beroende vem som gör den
Jag ställer mig lite tveksam till att det "ganska stor skillnad" beroende på vem som gör det, om vi pratar om vanlig svart text. Det borde vilken studio som helst kunna göra helt felfritt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback