Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 10:06
  #1
Medlem
Efter att faktiskt ha värnat det fria ordet på tidigare bokmässa så är "ordningen nu återställd" och man har förbjudit andra utställare än de som säger rätt saker att vara med. Samtidigt har den s k alternativa bokmässan som arrangerades som en protest nu med kort varsel nekats tillstånd (fått indraget tillstånd med hänvisning till säkerhetsskäl). Jag förundras över hur starkt inflytande PK-ismen har över staden. Inte för att jag är ett skvatt intresserad av Nya Tider eller sympatiserar med dem egentligen men jag tror detta har en kontraproduktiv effekt och får fler människor att se hur inskränkande och "odemokratisk" den s k goda demokratiska rörelsen faktisk är. Men PK-iterna är nu lyckliga och kommer att sluta upp mangrant i år.

...detta är ett stort samtalsämne idag märker jag och jag tror kanske jag skall knalla förbi bokmässan i eftermiddag när jag ändå är inne och känna in stämningen på plats.
Citera
2018-09-27, 11:10
  #2
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Efter att faktiskt ha värnat det fria ordet på tidigare bokmässa så är "ordningen nu återställd" och man har förbjudit andra utställare än de som säger rätt saker att vara med. Samtidigt har den s k alternativa bokmässan som arrangerades som en protest nu med kort varsel nekats tillstånd (fått indraget tillstånd med hänvisning till säkerhetsskäl). Jag förundras över hur starkt inflytande PK-ismen har över staden. Inte för att jag är ett skvatt intresserad av Nya Tider eller sympatiserar med dem egentligen men jag tror detta har en kontraproduktiv effekt och får fler människor att se hur inskränkande och "odemokratisk" den s k goda demokratiska rörelsen faktisk är. Men PK-iterna är nu lyckliga och kommer att sluta upp mangrant i år.

...detta är ett stort samtalsämne idag märker jag och jag tror kanske jag skall knalla förbi bokmässan i eftermiddag när jag ändå är inne och känna in stämningen på plats.

Hur många branchmänniskor stannade till i deras monter förra året?

Det är inte en mänsklig rättighet att som förlag få delta på bokmässan. Massa mindre förlag som får ett nej varje år.
Citera
2018-09-27, 11:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hur många branchmänniskor stannade till i deras monter förra året?

Det är inte en mänsklig rättighet att som förlag få delta på bokmässan. Massa mindre förlag som får ett nej varje år.

Hej, jag vill inte vara petig, men gillar man fenomenet "Bokmässan" och vad de ursprungligen står för så bör man kanske kunna stava till bransch... men i övrigt anser jag dig i stor grad ha rätt avseende mindre förlag. Sedan om dessa nekas eller avstår/väljer bort själva av praktiska skäl eller kostnadsskäl skall jag låta vara osagt. Men när det kommer till det portförbjudna förlaget så är det ju inte deras ringa storlek förlagsmässigt som är orsaken som bekant.
Citera
2018-09-27, 11:39
  #4
Medlem
Hexen666s avatar
Den vänsterliberala bubblan blåser bara mer liv i alternativa åskådningar när man agerar såhär. Det finns inget bättre PR för alternativmedia än gammelmedia självt. Fascinerande hur man lägger krokben för sig själv gång på gång.
Citera
2018-09-27, 21:43
  #5
Moderator
Meijis avatar
Politik Inrikes --> Censur och yttrandefrihet

// mod
Citera
2018-09-27, 22:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Den vänsterliberala bubblan blåser bara mer liv i alternativa åskådningar när man agerar såhär. Det finns inget bättre PR för alternativmedia än gammelmedia självt. Fascinerande hur man lägger krokben för sig själv gång på gång.

Japp, jag kände inte till Nya Tider tidigare. Antar att tidningens upplaga ökat tack vare all gratisreklam? (Och den gratisreklamen kom även i år).
Citera
2018-09-27, 22:07
  #7
Medlem
Det vänsterextrema Censurnätverket jagärhär deltar även i år. I deras monter ska man få tips:

”Läs en bok!

#jagärhär tipsar om böcker som ökar din medkänsla”

Kanske något för alla de jagärhär-medlemmar som relativiserar gruppvåldtäkter mot svenska kvinnor.

https://mobile.twitter.com/Herosir/s...20914500562947
Citera
2018-09-27, 23:38
  #8
Medlem
Egentligen har jag förståelse för det skälet som mässan angav: att debatten om Nya Tider har tagit för mycket energi och fokus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback