Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-21, 22:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reality81
Jag har tagit betablockerare för att få ner pulsen och blodtryck. Vet dock inte om det är farligt att kombinera med CS


Det har funkat fint för mig också!
Citera
2018-10-22, 18:03
  #14
Medlem
46&2s avatar
Själv käkar jag ramipril (2,5 5 eller 10mg beroende på tillstånd) och sköljer ner det med minst en liter vatten när jag känner att kroppen börjar gå på för höga varv.
Fungerar utmärkt varje gång.

Ett tips är att tugga sönder en ordentlig magnesiumtablett, typ 300-500mg och skölja ner samtidigt.


Detta utöver att få i sig RIKTIG MAT också givetvis.

Tillägg:
Som typ 1-diabetiker kan jag tillägga att blodsockret sjunker utav bara helvete mycket snabbare om man tar bra tjack, dvs som inte är utbankat med en massa jävla dextropur.
Vet inte om det beror på att kroppen på högvarv gör sig av med sockret snabbare eller förstärker/förlänger insulinets effekt.

Men att få riktigt, riktigt lågt blodsocker påminner om en grov AT.
Nu kan ju jag iofs hamna extremt långt ner och minns inte riktigt hur det var innan jag fick typ 1.
Men kunde vara intressant för mig om någon icke-dibetiker kunde mäta sitt blodsocker efter något dygn på tjo!
...så att få i sig lite socker är nog inte fel heller.
__________________
Senast redigerad av 46&2 2018-10-22 kl. 18:41.
Citera
2018-10-28, 07:40
  #15
Medlem
Smaskibois avatar
Hallå i stugan! Jag lånar denna tråd då jag tycker den är på ett ungefär vad jag söker.
Jag har sedan förra veckan fått blodtrycks mediciner för mitt höga blodtryck, och puls. Är det absolut livsfarligt att jag fortsätter med mitt bruk av Amfetamin? Drar ca 0,5-1 g om dagen, även antipsykotiska preparat som doktorn ordinerar 400 mg Quapetin, plus Risperdal, vet ej dosen då den varierar. Har spanat runt men inte hittat något konkret svar på min fundering.
Kanske svamlar rätt rejält just nu, men så kan det vara

Iallafall ligger hjärtinfarkten nära om jag fortsätter köra? Någon som har erfarenhet kan ju gärna hojta till! Tjoflöjt!
Citera
2018-10-29, 00:09
  #16
Medlem
Smaskibois avatar
Fotlederna mina svällde upp under dagen, kan knappt gå.. Tydligen tecken på hjärtsvikt. så nu vet jag det. får se om man lär åka in till doktorn.
Citera
2018-10-29, 17:25
  #17
Medlem
46&2s avatar
Har svårt att tänka mig på att det är en kontraindikation med din blodtrycksmedicin, den kombon utnyttjar ju jag just för att komma ner i varv.
Det måste ju isåfall vara någon av de övriga medicinerna.

Vad heter din blodtrycksmedicin?
Citera
2018-11-01, 00:12
  #18
Medlem
Smaskibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 46&2
Har svårt att tänka mig på att det är en kontraindikation med din blodtrycksmedicin, den kombon utnyttjar ju jag just för att komma ner i varv.
Det måste ju isåfall vara någon av de övriga medicinerna.

Vad heter din blodtrycksmedicin?

Tror jag mest hade nån nojja, att mitt hjärta skulle lägga av för att jag har hög puls. Allt gick ju bra ändå
men det är nått knas med min coctail av mediciner och tjack som jag lär luska på.
Jag äter Amlodipin.
Citera
2018-11-01, 11:25
  #19
Medlem
46&2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskiboi
Tror jag mest hade nån nojja, att mitt hjärta skulle lägga av för att jag har hög puls. Allt gick ju bra ändå
men det är nått knas med min coctail av mediciner och tjack som jag lär luska på.
Jag äter Amlodipin.

Jaså, då tycker jag att du ska be om en annan medicin. För du är inte den första som får uppsvullna fötter av just den medicinen, det är något du borde ta upp med din läkare istället. Ramipril borde bli din medicin om din läkare kan sina grejer.
Allra bästa är om du pallar vara ärlig mot din doktor och säga att du använder dig av amfetamin emellanåt.

Hoppas det blir bättre!
Citera
2018-11-01, 17:27
  #20
Medlem
Smaskibois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 46&2
Jaså, då tycker jag att du ska be om en annan medicin. För du är inte den första som får uppsvullna fötter av just den medicinen, det är något du borde ta upp med din läkare istället. Ramipril borde bli din medicin om din läkare kan sina grejer.
Allra bästa är om du pallar vara ärlig mot din doktor och säga att du använder dig av amfetamin emellanåt.

Hoppas det blir bättre!

Ja jag tog tag i det och ringde in idag och fick tid till läkaren, så jag får ordning på fötterna.
Är alltid ärlig om mitt missbruk. Känns lättast så. Dom vet att jag jagat medicin för min adhd sen barnaben, så jag får medicinera själv när dom vägrar skriva ut åt mig.
Tack, det löser sig alla gånger!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback