Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-01, 11:59
  #25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Amerikanska kapitalister har onekligen nytta av detta. Är det där dina sympatier finns?



USA har problem med sin mångetniska sammansättning, och det dysfunktionella samhälle som följer i dess spår. Det förvärras såklart ytterligare av invandring från efterblivna tredjevärldenländer.



Om du ser bortom denna taktlösa uppriktighet från min sida vet du ju att jag har rätt. USA bärs upp av vita människor (och i någon mån av sydostasiater), övriga parasiterar på frukterna.
Vi pratar om människor som levt hela liv i USA och som inte vet nått annat.
Kanske du missat detta.
Citera
2018-10-01, 12:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi pratar om människor som levt hela liv i USA och som inte vet nått annat.
Kanske du missat detta.

Tråden handlar om illegala invandrare, så nej, de har inte levt hela sina liv i USA.
Citera
2018-10-01, 12:49
  #27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Tråden handlar om illegala invandrare, så nej, de har inte levt hela sina liv i USA.
Om bara svart och vitt existerar, så nej.
Men hela liv betyder stora delar av sitt liv.
Och varför skulle jag prata om någon annan för?
Faktum kvarstår, många av dessa vet inget annat än USA.
Citera
2018-10-01, 12:53
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om bara svart och vitt existerar, så nej.
Men hela liv betyder stora delar av sitt liv.
Och varför skulle jag prata om någon annan för?
Faktum kvarstår, många av dessa vet inget annat än USA.

Jag vet inte ens vad jag ska svara på en så uppenbar felaktighet.
Citera
2018-10-01, 13:04
  #29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag vet inte ens vad jag ska svara på en så uppenbar felaktighet.
Som att många av dessa miljoner bott större delen av sina liv i USA och inte vet annat?
Citera
2018-10-01, 17:27
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Amerikanska kapitalister har onekligen nytta av detta. Är det där dina sympatier finns?



USA har problem med sin mångetniska sammansättning, och det dysfunktionella samhälle som följer i dess spår. Det förvärras såklart ytterligare av invandring från efterblivna tredjevärldenländer.



Om du ser bortom denna taktlösa uppriktighet från min sida vet du ju att jag har rätt. USA bärs upp av vita människor (och i någon mån av sydostasiater), övriga parasiterar på frukterna.

Som sagt,okunskapens ännu en gång på pränt. Hallå verkligheten kallar.
USA.s vita är ju i majoritet och påverkar givetvis utifrån det så nu tänkte du nog lite fel.

Och att inte förglömma eller förtränga, dom största parasiterna och ekonomiska brottslingarna som berikar sig mest är ju bevisligen flera medarbetare till Trump.

Dessutom, till USA lär nog inte ens illegala invandrare åka för att parasitera på systemet, det säger ju både sunda logiken och verkligheten.

Att köpa Trumps förljugna retorik är faktiskt att köpa Trumpgrisen i säcken
Citera
2018-10-06, 13:55
  #31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi pratar om människor som levt hela liv i USA och som inte vet nått annat.
Kanske du missat detta.

Förändrar inte det faktum att det är en belastning på USA att ha 22 miljoner värdelösa illegala med allt vad de antagligen ställer till med. Viktigaste är att de svartjobbar och förstör arbetsmarknaden för kanske 100 miljoner vanliga amerikaner.
Citera
2018-10-06, 17:58
  #32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Förändrar inte det faktum att det är en belastning på USA att ha 22 miljoner värdelösa illegala med allt vad de antagligen ställer till med. Viktigaste är att de svartjobbar och förstör arbetsmarknaden för kanske 100 miljoner vanliga amerikaner.
Vad skulle denna belastning bestå av?
De har ju inga rättigheter, och måste bära sina egna kostnader.
Och de konsumerar, så vad är belastningen?

Men jag gillar din idé, leta upp alla illegala och kasta ut dom ur USA.
Så får du lära dig nått.
Citera
2018-10-06, 21:54
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad skulle denna belastning bestå av?
De har ju inga rättigheter, och måste bära sina egna kostnader.
Och de konsumerar, så vad är belastningen?

Men jag gillar din idé, leta upp alla illegala och kasta ut dom ur USA.
Så får du lära dig nått.
Belastning av sjukvården, brottslighet, lönedumpning
Citera
2018-10-06, 22:02
  #34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Belastning av sjukvården, brottslighet, lönedumpning
Invandrare begår mindre brott, då de är rädda för få kontakt med polis.
https://www.nytimes.com/interactive/...tion-myth.html
Det är inte samma som ingen begår brott, för jag vet hur svårt det kan vara hålla sig ifrån svart och vitt för vissa.

Sjukvården nej.

Finns inget som hindrar företagen att höja sina löner till sina anställda, och republikaner är ju emot höjda löner för de fattiga.
Så din poäng är då vara?
Skylla på fruktplockare och pool guy funkar liksom inte.
Citera
2018-10-07, 08:20
  #35
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad skulle denna belastning bestå av?
De har ju inga rättigheter, och måste bära sina egna kostnader.
Och de konsumerar, så vad är belastningen?

Men jag gillar din idé, leta upp alla illegala och kasta ut dom ur USA.
Så får du lära dig nått.

Ska nog fungera det kommer att bli allt mer nödvändigt för utvecklade länder i hela världen att hålla de primitiva horderna stången. Kina byggde en mur mot mongolerna och det var vägen till framgång för att bevara sin kultur. Av det mångtusenåriga exemplet kan vi lära något även i dag.

Nu är överbefolkningen ännu mer seriös ännu fler väller in för att leva på botten av samhället men de sänker löner och påverkar brottslighet. I Sverige bygger vi bostäder för befolkning som i sina hemländer bodde o kåkstäder och lerhyddor.

Såg AXES TV i går om urbanisering i Sverige och även utanför. I publiken satt Shekarabi och Margot Wallström de sa inte ett ord när forskarna kläckte ur sig det politiskt inkorrekta påpekandet att U-ländernas kåkstäder töms på befolkning som reser till oss och befolkar våra bättre förstäder. De som vi en gång dyrt har byggt. Där sitter de som mestadels arbetslösa analfabeter men knappt någon utbildning.
Det är ju exakt vad som sker även i USA. Anne Coulter satt tydligen hos Skavlan i fredags och den omaskerade vänsterliberalen hade svårt att ta hennes sanningar.
__________________
Senast redigerad av Returpapper 2018-10-07 kl. 08:23.
Citera
2018-10-07, 11:17
  #36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ska nog fungera det kommer att bli allt mer nödvändigt för utvecklade länder i hela världen att hålla de primitiva horderna stången. Kina byggde en mur mot mongolerna och det var vägen till framgång för att bevara sin kultur. Av det mångtusenåriga exemplet kan vi lära något även i dag.

Nu är överbefolkningen ännu mer seriös ännu fler väller in för att leva på botten av samhället men de sänker löner och påverkar brottslighet. I Sverige bygger vi bostäder för befolkning som i sina hemländer bodde o kåkstäder och lerhyddor.

Såg AXES TV i går om urbanisering i Sverige och även utanför. I publiken satt Shekarabi och Margot Wallström de sa inte ett ord när forskarna kläckte ur sig det politiskt inkorrekta påpekandet att U-ländernas kåkstäder töms på befolkning som reser till oss och befolkar våra bättre förstäder. De som vi en gång dyrt har byggt. Där sitter de som mestadels arbetslösa analfabeter men knappt någon utbildning.
Det är ju exakt vad som sker även i USA. Anne Coulter satt tydligen hos Skavlan i fredags och den omaskerade vänsterliberalen hade svårt att ta hennes sanningar.
Och när ska du berätta vad denna belastning består av?
De har ju inga rättigheter, och måste bära sina egna kostnader.
Och de konsumerar, så vad är belastningen?

Jag förstår folk har svårt för Coulter, då hon aldrig kan föra en diskussion om nått.
Lite som du här, man ställer en fråga, och sen får man nått som helt orelaterat.
Det är Ann Coulter i ett nötskal(och du tydligen) och när ni diskuterar politik.
Saklighet är jobbigt för dig märker jag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback