Citat:
Ursprungligen postat av mollydott
Det är inga giftiga ämnen på något sätt men helt onödiga ur min synvinkel.
Du skrev i ditt föregående inlägg "tillför kroppen skräp". Med skräp menade du alltså stärkelsen och gelatinet?
Både Arlas matlagningsgrädde och vispgrädde innehåller E407. De rekommenderar inte matlagning med kaffegrädde. Jag antar att du då åker till närmaste bondgård och fixar din grädde själv? Hälsa Peter Eriksson från mig..
Citat:
En produkt som inte behövs eftersom originalet (som vanligt) är mycket bättre. Godare.
Jag hoppas, för din egen skull, att du inte tror att folk köper Lagalätt för de tycker den är godare..?
Citat:
Jag förstår inte varför man måste pytsa i en hel förpackning av någon skitprodukt i exempelvis en soppa när man kan ta mindre av äkta grädde.
Jag steker en kycklingfilé i pannan, häller över en skvätt lagalätt och kryddar med senap/soja/osv sen är det klart. Skulle jag ta vanlig grädde men mindre mängd så blir jag ju tvungen att späda med något, synnerligen opraktiskt.
Citat:
Det är ju bara att ta mindre grädde och mer buljong.
Om man inte lagar en rätt med buljong då? Ja, då kan man späda grädden med mjölk istället...eller så köper man Lagalätt där Arla redan har kirrat det så man slipper göra det själv.
Citat:
Arla vill vinna de som tror sig laga ”nyttigare” mat. Och det gör de också tyvärr.
Så du menar att det inte är nyttigare? Visst, man kan åstadkomma samma sak genom att späda vanlig grädde, men jag föredrar att lägga min tid på roligare saker och köpa den tjänsten av Arla.