Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-10-03, 09:40
  #85
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Definiera normalt
Låt mig omformulera:

Hur skiljer sig graden av normalt mellan dessa projekt och det projekt tråden handlar om?
Citera
2018-10-05, 18:45
  #86
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Låt mig omformulera:

Hur skiljer sig graden av normalt mellan dessa projekt och det projekt tråden handlar om?

Den omformuleringen hjälper mig tyvärr inte alls. Men även om jag visste vad du menade med normalt så hade jag haft svårt för att svara, jag är inte alls bekant med något av projekten i fråga, allt jag har sett är namn på de.
Citera
2018-10-05, 18:52
  #87
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Den omformuleringen hjälper mig tyvärr inte alls. Men även om jag visste vad du menade med normalt så hade jag haft svårt för att svara, jag är inte alls bekant med något av projekten i fråga, allt jag har sett är namn på de.
Jag förstår inte varför du plötsligt måste ha min personliga definition av normalt.


Det behövdes inte här, tex:

Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är svårt att sticka ut och bli uppmärksammad om man gör något normalt, något alldagligt. Men ingen hade brytt sig om det här om det hela tiden hade framgått att det inte var på riktigt, då hade det varit för normalt.

Min definition av normalt är att allt som inte inkräktar på andra, är normalt. Men eftersom den definitionen gör det mesta onormalt, tex skatt eller buller från bilar, så håller få personer med mig.
Citera
2018-10-05, 18:55
  #88
Medlem
Flammarions avatar
Fejk.
Jag känner igen dåligt skådespeleri när jag ser det.

Dåliga skådespelare glömmer bl a att ansiktsuttrycket måste vara med i spelet. Se så uttryckslösa och neutrala de är. De lever sig inte in rollen.
En av dem reagerar också lite för tidigt.
Citera
2018-10-05, 21:34
  #89
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag förstår inte varför du plötsligt måste ha min personliga definition av normalt.


Det behövdes inte här, tex:



Min definition av normalt är att allt som inte inkräktar på andra, är normalt. Men eftersom den definitionen gör det mesta onormalt, tex skatt eller buller från bilar, så håller få personer med mig.

Jo precis jag förhastade mitt första svar där och misstänkte sedan, vilket du nu visar var rätt, att vi ha olika definitioner av normalt. Ett normalt beteende för mig är något som stämmer ganska väl överens med genomsnittet, vilket ju säger väldigt lite om det är bra eller dåligt. Din version är ju istället väldigt rätt knuten till vad som är moraliskt bra eller dåligt. För mig är "normalt" nästan lika värdelöst som "naturligt" men jag ska erkänna att jag ofta (kanske oftast) snarare använder det i betydelsen "friskt".
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback