Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-18, 09:05
  #37
Medlem
PeterNosters avatar
Gjorde en ren installation av 1803. Uppdaterade allt med Windows Update. Därefter en updatering från Media Creation sidan.

Allt gick bra men efter 2 - 3 omstarter tog den tillbaks allt den installerat och jag är tillbaka till ruta 0 eller 1803 då.
Försökte en gång till, samma resultat.

Var kan man se vad som gick snett? Kollade Loggboken men den vet ju inget om den misslyckade installationen.
Finns det någon fil att titta i?
Citera
2018-11-18, 09:39
  #38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Gjorde en ren installation av 1803. Uppdaterade allt med Windows Update. Därefter en updatering från Media Creation sidan.

Allt gick bra men efter 2 - 3 omstarter tog den tillbaks allt den installerat och jag är tillbaka till ruta 0 eller 1803 då.
Försökte en gång till, samma resultat.

Var kan man se vad som gick snett? Kollade Loggboken men den vet ju inget om den misslyckade installationen.
Finns det någon fil att titta i?

Varför inte göra en ren installation med 1809?
Citera
2018-11-18, 09:45
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Gjorde en ren installation av 1803. Uppdaterade allt med Windows Update. Därefter en updatering från Media Creation sidan.

Allt gick bra men efter 2 - 3 omstarter tog den tillbaks allt den installerat och jag är tillbaka till ruta 0 eller 1803 då.
Försökte en gång till, samma resultat.

Var kan man se vad som gick snett? Kollade Loggboken men den vet ju inget om den misslyckade installationen.
Finns det någon fil att titta i?

Min erfarenhet av W10 uppdateringar är mindre än lysande då alltid något krånglar. Jag rekommenderar alltid en ominstallation när en ny version släpps.
Citera
2018-11-18, 10:26
  #40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Varför inte göra en ren installation med 1809?


För att den inte fungerar, heller.

Tillbaka till problemet.

Blåskärmar meddelar att den samlar in felinformation men den säger inte vart samlingen tar vägen.
Hänvisas till microsoft.com/stopcode.
Men det finns ingen stopcode men ett CRITICAL PROCESS DIED

Informationen där är så luddig så man kan inte dra någon slutsats om man inte kan kolla i en log vilken process som dött.
Den där Uppdateringsassistenten ligger kvar på skrivbordet och det finns en Windows10 upgrade map.
Men var tog det insamlade felinformationen vägen?
Citera
2018-12-07, 17:28
  #41
Medlem
Fickludds avatar
Sedan oktober har jag inte kunnat uppdatera Windows 10. Något är fel men jag får ingen hint om vad. Några tips?

Citat:
Vissa uppdateringar har avbrutits. Vi fortsätter försöka ifall nya uppdateringar blir tillgängliga.
Citera
2018-12-07, 17:36
  #42
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Sedan oktober har jag inte kunnat uppdatera Windows 10. Något är fel men jag får ingen hint om vad. Några tips?

Kanske skadat Os, kör en koll med DISM och/eller sfc /scannow.

Uppdatera med Uppgraderingsassistenten.
__________________
Senast redigerad av 1FF 2018-12-07 kl. 17:38.
Citera
2018-12-07, 17:52
  #43
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske skadat Os, kör en koll med DISM och/eller sfc /scannow.

Uppdatera med Uppgraderingsassistenten.

Tackar! Jag provar genast.
Citera
2018-12-07, 19:07
  #44
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske skadat Os, kör en koll med DISM och/eller sfc /scannow.

Uppdatera med Uppgraderingsassistenten.

Sfc /scannow hittade inga problem men Uppgraderingsassistenten löste det. Och jag som har tragglat sedan oktober-uppdateringen kom.

Tusen tack för hjälpen!
Citera
2018-12-07, 19:20
  #45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Sfc /scannow hittade inga problem men Uppgraderingsassistenten löste det. Och jag som har tragglat sedan oktober-uppdateringen kom.

Tusen tack för hjälpen!

Kul!

Kör Diskrensningsverktyget och bli av med den stora mängd gamla filer som uppstått nu.
Citera
2019-04-18, 02:40
  #46
Medlem
autografsamlarens avatar
Fick ner v 1809 (17763.437) i tisdags. Hade tidigare v 1803 som från början var v 1703. Den fungerar i vart fall hitintills.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback