Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-27, 03:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tror att en del av svaret har att göra med vilken typ av hjärna man har.
En viss procent är mer benägen till vidskepelse. Jag gissar att den typen är mer vänsterorienterad också.

Det är utan tvivel därför de vänsterorienterade tror så mycket på den där Gud...
Citera
2018-09-27, 13:37
  #14
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är utan tvivel därför de vänsterorienterade tror så mycket på den där Gud...

Precis. Det finns ingen principiell skillnad mellan dogmatiska politiska ideologier och religion.
Citera
2018-09-28, 17:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag vet sen jag var mycket ung, hur jag matades med statlig propaganda. Propagandan om alla människors lika värde, allt till alla, extremfeminism och mångkulturalism.

Hur kommer det sig att vissa människor tar åt sig av den statligt sanktionerade propagandan?
Fanns väl dom som inte lärde sig för dom inte lyssna, och dom som lyssna för att lära sig
Citera
2018-10-01, 03:22
  #16
Medlem
En stor skillnad mellan mig och den stora massan är att jag säger ifrån. Ifrågasatte te.x feminism i skolan när jag var 16 då jag tyckte att det verkade löjligt att frångå det jag lärt mig i naturkunskapen. Jag tror det grundar sig i någon form av hat mot orättvisa? Jag är alltid i tid, hatar när andra inte är det. Har aldrig trivts här och kommer aldrig göra. Feminism gjorde mig skitförbannad då man sa att jag skulle ta ansvar för våldtäkter..? Min skola var tidiga med den här typen av mobbning.
Citera
2018-10-01, 03:23
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Precis. Det finns ingen principiell skillnad mellan dogmatiska politiska ideologier och religion.

Det är tydligt hos klimatkyrkan. Det finns också inbyggt i många att aldrig medge "fel" vilket jag fan inte förstår.
Citera
2018-10-01, 22:01
  #18
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBe
Det är tydligt hos klimatkyrkan. Det finns också inbyggt i många att aldrig medge "fel" vilket jag fan inte förstår.

De är inte intresserade av fakta, de vill bara upprätthålla sin världsbild.
Citera
2018-10-07, 11:58
  #19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Forskningsvärlden har enats om att människan har 5 stora personlighetsdrag (the big five (ja, indikerar att det finns flera mindre). En av dessa är agreeableness. Om man har väldigt låg agreeableness köper man inte saker rakt av bara för att passa in i gruppen. Kvinnor ligger oftast på den andra kanten av spektrat och ställer upp på allt möjligt bara för att passa in.
Sök på "agreeableness" om du kan engelska och vill veta mer.
Citera
2018-10-07, 12:04
  #20
Medlem
Jag är uppvuxen i Skåne - där kunde vi få in dansk radio och tv - (med en lite högre antenn även tyska kanaler)

Då lär man sig sedan barnsben att jämföra 2 - 3 olika sorters propaganda dvs samma nyhet 3 olika förklaringar.

Dagens kanaler har mycket att lära av kalla kriget journalismen! Men också - idag kommer falska nyheter inte undan - med internet och allt.
Citera
2018-10-07, 20:12
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LGD
Jag vet sen jag var mycket ung, hur jag matades med statlig propaganda. Propagandan om alla människors lika värde, allt till alla, extremfeminism och mångkulturalism.

Hur kommer det sig att vissa människor tar åt sig av den statligt sanktionerade propagandan?
Det beror på föräldrarna.
Citera
2018-10-07, 20:17
  #22
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Det är utan tvivel därför de vänsterorienterade tror så mycket på den där Gud...
Vadå är konservativa vänsterorienterade?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback