Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 17:50
  #1
Medlem
D_V_Ss avatar
Ibland när jag är inne och kollar på Facebook och kanske någon vän eller bekant eller arbetskamrat lägger upp en ny profilbild eller postar en kommentar eller delar något humoristiskt, då kan jag känna ett agg och besvikelse mot personen. Men när vi träffas och umgås som vanligt är allt bra. Så då måste det vara något med interaktion över datorn som gör mötet mindre mänskligt och trevligt?

Vad säger ni?
Citera
2018-09-26, 18:02
  #2
Medlem
snivlems avatar
man är klart mer "normal" och förlåtande i verkliga livet än framför skärmen.

jag hoppas dagligen att några bekanta kommunister dör
Citera
2018-09-26, 23:06
  #3
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Jag kan absolut känna igen mig i det du beskriver. Dels kan jag känna visst agg mot folk som sitter och postar och delar politiska åsikter som jag absolut inte håller med om, och dels kan jag fyllas av viss irritation när jag ser inlägg som jag helt enkelt tycker är fåniga av olika skäl. Exempelvis har jag ett par på min Facebook som postar en massa töntiga sagofigurer och kallar varandra för "bejbi" och liknande trams och jag bara sitter framför skärmen och himlar med ögonen. Folk som postar "Sol idag" eller lägger ut bilder på mat irriterar jag mig igen. När vi ses tycker jag att alla är jättetrevliga.
Citera
2018-10-10, 19:51
  #4
Medlem
Åt båda håll. Folk jag inte ens har noterat kan förtjusa mig på Facebook. Folk jag gillar är rena nötter när dom skriver.
Citera
2018-10-10, 22:25
  #5
Medlem
ekerilars avatar
Ett fenomen jag har upptäckt hos många människor är att ju häftigare deras liv ter sig på facebook, desto mer miserabelt är deras liv IRL.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback