Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-05, 21:03
  #133
Medlem
Kör en kalsongfylla nästan varje fredag,iallafall under vinter halvåret.

Alla måsten klara, man bäddar in soffan med täcke och kuddar, häller upp en stadig ren rackare, menar minst halvt vanligt dricksglas. Vodka, whiskey, cognac vadsom.
Bara det bränner i strupen.

Halsar den jävligt fort, drar igång lite lugn musik, lirar lite medans man bränner av ett par 7,3or. Musiken blir hetsigare, slutar lira. Tar en pipa, medans jag häller upp en stadig ren rackare igen. Sveper den åh vinglar omkring, tänker att livet är fan underbart. Lägger mig i den slöbäddade soffan åh däckar. Det är fan underbart.

PS, allt detta göra självklart i enbart kalsonger för att jag blir alltid så jävla skev så vaknar i kläderna annars.
Citera
2020-02-15, 17:53
  #134
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag tycker inte det behöver vara så tragiskt per definition om man super ensam/i kallingar/i förorten etc

Eller rättare sagt det säger inte ett skit om en persons övriga mående och leverne

Själv tar jag gärna en eller två fyllor per år där man super tills någon bajsar ner sig eller av andra skäl går omkring i kallingar eller helt naken gärna ute i förorten och på något av deras gemytliga hak.

Där i mellan lever jag och flertalet av mina vänner mer eller mindre renlevnadsliv och det är snarare den som sitter på sture hof eller hemma i brommavillan fullt uppklädd och stånkar med sina vinglas kväll efter kväll efter kväll som är tragisk.

Vad är skadligast, två sjuttisar estnisk vodka och 10st 7,2or /år som dricks naken i förorten i hop med folk man får vara sig själv med?

Eller en normal Bromma-konsumtion av vin på 700 liter/år som dricks i förd Gant-tröja, kulörta Gant-chinos och Sebago seglarskor samtidigt som man ljuger för sambon/grannen/vännerna och måste anstränga sig för att se så nykter ut som möjligt?

Hur kul är det att vara full när man måste se ut och bete sig som om man gränslat ett kvastskaft?

Super gör man för att lätta på trycket inte för att behöva pressa sig ytterligare och få ännu mer ångest.

Som vanligt och även här har akademikerna dragit nitlotten. Supa utan att få vara full liksom. Man fattar ju varför hela kåken är full av självhjälpsböcker och större delen av fritiden måste läggas på yoga

Detta var tamigfan bland det bästa jag läst på Flashback! 😀
Citera
2020-02-21, 18:22
  #135
Medlem
In i helvete värdig tråd att placera första inlägget i. Kalsongfyllan inledd, börjar bryta ur sin linda allt eftersom fredagen artar sig. Inledde med en 33a av det fulare slaget ackompanjerat med en tub Soldatens ärtsoppa m Johnnys senapsgarnityr, därefter 3 fula i bastun. Sköljer nu ner dessa med en iskall vit Bordeaux och Brother Louie i högtalarna.

En flarra rött från Vinho Verde står och luftas på karaff medans det egenskjutna hjortinnanlåret myser i vitlök & timjanmarinad och jag konstaterar att Stör Ej-funktionen redan blockerat 2 samtal från exet.

Har svårt att se hur denna kväll kunde bli bättre.
Citera
2020-02-21, 22:00
  #136
Medlem
Imnshos avatar
Själv vill jag lansera begreppet mysbyxefylla. Tycker det blir lite för kallt med bara kallingar.

Nej, jag sitter här i min ensamhet i ett par gamla gråa Puma-plysch med slitna knän. Det har blivit några bira och Judas Priest på hög volym. Middagen blev lite korv och pommes frites, och den avnjutes sittandes på golvet vid soffbordet. Några kalla tjeckiska till.

Att jag sitter på golvet är för att jag ska kunna skyffla in käket enkelt i kakhålet utan att drälla. Som servett gäller en rulle hushållspapper.

Så här tillbringar jag många fredagskvällar. Tycker det är skitskönt att ta min mysbyxefylla ensam med lite go' rockmusik och nåt dåligt TV-program på mute. Typ nån gammal Polisskolan 23 eller Ice Road Warriors.
Citera
2020-02-22, 20:11
  #137
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Själv vill jag lansera begreppet mysbyxefylla. Tycker det blir lite för kallt med bara kallingar.

Nej, jag sitter här i min ensamhet i ett par gamla gråa Puma-plysch med slitna knän. Det har blivit några bira och Judas Priest på hög volym. Middagen blev lite korv och pommes frites, och den avnjutes sittandes på golvet vid soffbordet. Några kalla tjeckiska till.

Att jag sitter på golvet är för att jag ska kunna skyffla in käket enkelt i kakhålet utan att drälla. Som servett gäller en rulle hushållspapper.

Så här tillbringar jag många fredagskvällar. Tycker det är skitskönt att ta min mysbyxefylla ensam med lite go' rockmusik och nåt dåligt TV-program på mute. Typ nån gammal Polisskolan 23 eller Ice Road Warriors.

Rätt tänkt när det gäller maten! En kalsongfylla ska absolut inte inkludera någon jävla gourmetmat! Allt ska vara åt det sunkiga hållet.
Citera
2020-02-22, 20:59
  #138
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Rätt tänkt när det gäller maten! En kalsongfylla ska absolut inte inkludera någon jävla gourmetmat! Allt ska vara åt det sunkiga hållet.
Det ska va gött och enkelt. Pannkaka och nåra bira. Soft och mjuka brallor. Sen sänka några bira. I kväll är jag med några polare, fläskfilé whisky och inget. Komplicerat. Kalsonger fylla när jag kommer hem.
Citera
2020-02-22, 21:18
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Minns som yngre när man hade kommit över billigt vin eller ett gäng starköl som sköljdes ned vid datorn och MSN

Blev en del saker skrivet som man ångrade dagen efter.


JA den! Den kommer man ihåg, ungdomens glansdagar när man satt i kalsongerna hemma på rummet hos morsan dyngrak å skrev massa strunt på msn och irc.

Nu på äldre dagar så har man blivit frälst å röker en holk med valfri serie, men minnen finns kvar om karlsongfyllan.
Citera
2020-02-24, 16:07
  #140
Medlem
Stark-Senaps avatar
Gör det varje dag. Föutom de dagar jag är påklädd och går ut och super. Blir mest under vinterhalvåret.
Då huset jag bor i delar på kostnaden för centralvärmen, oavsett vad du använder, kör jag naturligtvis alla element på max. Då är det gött att sitta i kalsongerna och halsa kalla öl.

For the record:
Fylla och fylla, blir ju sällan mer än 10 st 50cl-starköl. (Vet inte om detta ens gills i tråden) På vardagar alltså. Fredag lördag ser jag naturligtvis till att bli full på riktigt, då jag inte skall upp tidigt dagen efter för att jobba. Då blir det naturligtvis helt andra mängder.
Jag älskar öl!
Citera
2020-02-24, 23:15
  #141
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Det verkar vara vanligare än vad man tror.

Jag brukar göra det ibland
Citera
2020-02-25, 18:33
  #142
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Gör det varje dag. Föutom de dagar jag är påklädd och går ut och super. Blir mest under vinterhalvåret.
Då huset jag bor i delar på kostnaden för centralvärmen, oavsett vad du använder, kör jag naturligtvis alla element på max. Då är det gött att sitta i kalsongerna och halsa kalla öl.

For the record:
Fylla och fylla, blir ju sällan mer än 10 st 50cl-starköl. (Vet inte om detta ens gills i tråden) På vardagar alltså. Fredag lördag ser jag naturligtvis till att bli full på riktigt, då jag inte skall upp tidigt dagen efter för att jobba. Då blir det naturligtvis helt andra mängder.
Jag älskar öl!

Fem liter starköl på en dag! Då skulle jag nog bli alkoholförgiftad. Men jag antar att man tål mer och mer ju mer man dricker?
Citera
2020-02-25, 23:29
  #143
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fem liter starköl på en dag! Då skulle jag nog bli alkoholförgiftad. Men jag antar att man tål mer och mer ju mer man dricker?
Livslång träning. Varje dag. Och jag är 50+ Då jag älskar öl vill jag naturligtvis dricka så många som möjligt och all träning har gett utdelning.

Edit:
Då man börjar gå in i väggar när man går och pissar då vet man att nu har jag fått i mig en lagom dagsdos. En liten tumregel jag utvecklat. Typ nu. Godnatt!
__________________
Senast redigerad av Stark-Senap 2020-02-25 kl. 23:33.
Citera
2020-02-27, 17:40
  #144
Medlem
Avsiktarens avatar
Jag kan säga att jag satt i långkalsongerna och drack 7,2or blandat med 2,8or.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback