Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 12:36
  #1
Medlem
Hej flashback.

Jag har ingen aning om var denna tråden egentligen skulle placeras så jag startar den här och så får den flyttas vid behov.

Situationen är som sådan att jag ska på svensexa i helgen och har fått i uppdrag att anordna en "station" åt vederbörande.

Denna stationen ska bestå i en utmaning som han skall kunna lösa på 3-20 minuter.
Och det är här jag behöver tips.

Min relation till brudgummen är att vi ofta träffas och lagar mat tillsammans, därför har jag tänkt att utmaningen skulle kunna bestå i att han skall gissa rätt på olika sorters kryddor.

Men jag är övertygad om att det finns roligare och bättre utmaningar som man skulle kunna anordna. Kanske andra utmaningar som också är relaterade till mat eller i ett helt nytt tema.

Har ni några förslag eller erfarenheter att dela med er av?

Tusen tack på förhand!
Citera
2018-09-26, 14:00
  #2
Medlem
Ni kan få den större kontexten för att förstå vad det handlar om.
Personen ifråga kommer att kidnappas och placeras ut i skogen med endast hembryggda ölflaskor som hjälpmedel.
Genom att dricka dessa så kommer det på insidan av etiketterna att finnas en karta. Varje karta avslöjar positionen på en station. Vid dessa stationer ska han klara av mindre uppgifter där han vinner verktyg. Slutmomentet är att han med hjälp av dessa verktyg ska bygga en flotte (materialet finns redan utplacerat på plats).
Med denna flottet ska han sedan klara av att ta sig över en mindre passage över sjön. Där ansluter han då med resten av gänget så vi kan åka vidare på fortsatta upptåg.
Allt detta övervakas också med hjälp av drönare.

Med andra ord så är de här små stationerna endast en parentes i en mycket större uppgift.
Citera
2018-09-26, 15:11
  #3
Moderator
bernad_laws avatar
Trams raderat. /Mod
Citera
2018-09-26, 17:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundKattRäv
Hej flashback.

Jag har ingen aning om var denna tråden egentligen skulle placeras så jag startar den här och så får den flyttas vid behov.

Situationen är som sådan att jag ska på svensexa i helgen och har fått i uppdrag att anordna en "station" åt vederbörande.

Denna stationen ska bestå i en utmaning som han skall kunna lösa på 3-20 minuter.
Och det är här jag behöver tips.

Min relation till brudgummen är att vi ofta träffas och lagar mat tillsammans, därför har jag tänkt att utmaningen skulle kunna bestå i att han skall gissa rätt på olika sorters kryddor.

Men jag är övertygad om att det finns roligare och bättre utmaningar som man skulle kunna anordna. Kanske andra utmaningar som också är relaterade till mat eller i ett helt nytt tema.

Har ni några förslag eller erfarenheter att dela med er av?

Tusen tack på förhand!

Hells kitchen så brukar de få identifiera olika ingredienser, svara de fel för många ggr så få de ett straff som att bada i kallt vatten, eller sås eller liknande slängt/skjuter på sig.
Citera
2018-09-26, 22:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Hells kitchen så brukar de få identifiera olika ingredienser, svara de fel för många ggr så få de ett straff som att bada i kallt vatten, eller sås eller liknande slängt/skjuter på sig.

Mm, det är också en idé!
Skulle då också kunna laga för flera personer så har man det till grillningen på kvällen sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback