• 1
  • 2
2018-09-26, 13:47
Medlem
Jag har lånat pengar till mitt AB men aldrig tvärt om. Oavsett så är knappast ytterligare ett lån en lösning på problemet.
Citera
2018-09-26, 13:47
Bannlyst
Äre SMS lån samt konsumtions lån för hela baletten? ränta från 25% till 220% på årsbasis?
Citera
2018-09-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Jag har lånat pengar till mitt AB men aldrig tvärt om. Oavsett så är knappast ytterligare ett lån en lösning på problemet.

Hur hade du löst mitt problem? Som det är nu så går jag +-0 varje månad och kan inte dra ner på mindre så har ingen möjlighet att betala av snabbare....
Citera
2018-09-26, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskil-Prasert
Äre SMS lån samt konsumtions lån för hela baletten? ränta från 25% till 220% på årsbasis?

Dyraste lånet är på ca 11% Inga sms-lån
Citera
2018-09-26, 13:58
Medlem
SophieNeveus avatar
Som tidigare nämns i tråden kan du inte låna av ditt AB, om ni tar ut aktieutdelning måste de andra som äger aktier ta ut lika mycket per aktie.
Det bästa alternativet för dig hade varit att belåna din bostad om det finns möjlighet eller ta hjälp av anhöriga som kanske kan pantsätta sin bostad eller liknande.

Annars är tyvärr det bästa alternativet att fortsätta att betala av dina lån i den takt du gör nu, även om det tar lång tid. Eventuellt baka ihop lånen till en bättre ränta, men har svårt för att se att banken skulle gå med på detta i din situation.
Citera
2018-09-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-N
Hur hade du löst mitt problem? Som det är nu så går jag +-0 varje månad och kan inte dra ner på mindre så har ingen möjlighet att betala av snabbare....

Skuldsanering är nog det enda alternativet. På något sätt.

Att låna av ditt aktiebolag är inte ett alternativ. Jag är ingen expert på området men jag tror att det i praktiken är en omöjlighet. Det kommer ses som lön och beskattas därefter förmodligen. Plus att kan kallas för ett förbjudet lån vilket i teorin kan ge böter eller fängelse.
Citera
2018-09-26, 15:49
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-N
Jag sitter djupt i skiten, har tagit massa privatlån... ca 800.000 totalt. Lönen varje månad täcker precis alla amorteringar varje månad. Får inga nya lån då jag tagit för många på kort tid och låg kreditvördighet. Har inga betalningsanmärkningar eller något hos kronofogden.

Har ett AB tillsammans med familjemedlemmar som går bra. Kan man ta lån i företaget som i sin tur betalar av mina skulder och jag på sikt betalar av "mitt" lån till AB, kan man göra så?
Kan du dela med dig till oss hur det började med dina lån? Gärna en tidslinje.

Det verkar smartare att försöka få avbetalningsplaner hos långivarna istället för att låna mer pengar för att betala räntor.
Citera
2018-09-26, 16:10
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Skuldsanering är nog det enda alternativet. På något sätt.

Att låna av ditt aktiebolag är inte ett alternativ. Jag är ingen expert på området men jag tror att det i praktiken är en omöjlighet. Det kommer ses som lön och beskattas därefter förmodligen. Plus att kan kallas för ett förbjudet lån vilket i teorin kan ge böter eller fängelse.

Varför i helvetet ska han ha skuldsanering? Det är banne mig bara för folk som inte kan betala sina skulder, han betalar ju idag! Vad han behöver är lite lägre ränta eller att bita ihop och fortsätta betala av.
Citera
2018-09-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Varför i helvetet ska han ha skuldsanering? Det är banne mig bara för folk som inte kan betala sina skulder, han betalar ju idag! Vad han behöver är lite lägre ränta eller att bita ihop och fortsätta betala av.

Så skall han leva på 0 kronor varje månad? Jag kallar inte det att kunna betala sina skulder direkt.

Och vem tror du lånar ut pengar till bra ränta? Jultomten?
Citera
2018-09-26, 21:22
Medlem
Vad har du köpt för pengarna? Sälj allt som du inte behöver för att överleva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in