Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-27, 18:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gus har rätt stora magrutor, bröstmuskler osv. Vet inte varifrån du får att han skulle vara otränad. Jag har sett många bilder på honom och han har varit snyggt tränad på sin prime iaf tycker jag. Tror inte jag sett många på gymmen genom åren som slår honom. Anderson Silva likaså. Även han ser kanske spinkig ut på TV, men stor kille.

Tyron Woodley är ett monster. Helt otrolig snygg kropp. Om han inte är en bodybuilder så säg vad. Han går på gym för att bygga muskelmassa utan tvekan.

Nej menade inte att han var otränad, snubben är proffs och gör inget annat än att träna i stort sett. Men jag byggde en snyggare kropp än honom på 5 månader. Ur en byggsynvinkel är han inte så imponerande enligt mig.
Citera
2018-09-27, 18:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrimlareN2017
Nej menade inte att han var otränad, snubben är proffs och gör inget annat än att träna i stort sett. Men jag byggde en snyggare kropp än honom på 5 månader. Ur en byggsynvinkel är han inte så imponerande enligt mig.

Nu tappade jag helt tråden här tyvärr.
Du verkar syfta på bodybuilders som tävlar i bodybuilding. Vet inte vad det har att göra med detta ämne ts tog upp. Tappade tråden nu.
Allt jag skrivit handlar om bodybuilders.

Du måste tycka Gus har ful fysik. Jag bryr mig lite om du tycker om gus fysik eller din egna. Men jag skulle vilja se dig bredvid honom. Skulle vara kul att jämföra er nu när du målat upp så höga mål om dig själv. Så kunde vi få rösta vem vi tyckte har högst potential av er båda.
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2018-09-27 kl. 18:40.
Citera
2018-09-27, 19:43
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nu tappade jag helt tråden här tyvärr.
Du verkar syfta på bodybuilders som tävlar i bodybuilding. Vet inte vad det har att göra med detta ämne ts tog upp. Tappade tråden nu.
Allt jag skrivit handlar om bodybuilders.

Du måste tycka Gus har ful fysik. Jag bryr mig lite om du tycker om gus fysik eller din egna. Men jag skulle vilja se dig bredvid honom. Skulle vara kul att jämföra er nu när du målat upp så höga mål om dig själv. Så kunde vi få rösta vem vi tyckte har högst potential av er båda.

Nej, har nog uttryckt mig oklart. Gustafsson ÄR vältränad, men i mina ögon är han inte så pass imponerande som exempelvis Yoel Romero eller Tyron Woodly.
Jag jämförde ingen av den med någon bodybuilder, inte heller jag är någon BB. Men mina stats är rätt lika Gustafssons, jag är något kortare men lika tung.

Min kropp är enligt min uppfattning betydligt mer definerad än Gus.

Nu va det inte det som var fokus i tråden, sorry om jag halkade ur den lite.
Citera
2018-09-28, 21:26
  #16
Medlem
paprikaflickans avatar
Visst kan du hålla på med båda grenarna på amatörnivå som hobby, men du kommer aldrig blir riktigt bra på MMA samtidigt som du bygger.

Problemer är att du strävar efter två helt motstridiga mål:

- I kampsport vill du ha så hög funktion som möjligt till så liten massa som möjligt. Man vill ha så hög explosivitet som möjligt i förhållande till sin viktklass.

- I bodybuilding vill du ha så stor massa som möjligt utan hänsyn till funktion.

Ekvationen går helt enkelt inte ihop. Ens i tungviktsklassen.

Jag har för mig Mike Tyson sa något i stil med:
"Lifting weights has about as much to do with punching as eating cheesecake".

Han hade ju en helt sjuk fysik, men tränade ingen tung styrketräning. Istället jobbade upp sin slagstyrka med att jobba på tunga säcken. Resten av hans fysik byggde han med otroligt höga reps kroppsövningar. Typ hundratals armhävningar, situps, shurgs med lätt stång etc. Hans träningsshema finns om man googlar. Det är så man bygger den explosivitet och uthållighet som krävs inom kampsport.

Att kunna bänkpressa en tung vikt fem gånger har man väldigt lite nytta av i kampsport. Uthållighet, snabbhet och slagkraft är det man jobbar för, sedan kommer kroppen på köpet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback