Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 17:29
  #1
Medlem
Hejsan,

Är väldigt intresserad av att sommarjobba utomlands kommande sommar.
Är ute efter tips på företag man kan söka hos. Är ute efter mer "seriösa" företag, så tex grabbarnagrus och allt i den kategorin är jag inte intresserad av.

Ikea har jag tänkt på, men skulle gärna uppskatta fler förslag.

Kanske inte är lika normalt utomlands som i Sverige att erbjuda sommarjobb?

MVH
Citera
2018-09-25, 17:46
  #2
Medlem
yggdrazils avatar
Ålder, nivå, intressen? Speciella länder av intresse, språk?
Citera
2018-09-25, 17:58
  #3
Medlem
Yahnoovass avatar
Sorry för jag lånar tråden nu för min undran också..

- Någon som vet om det är ''enkelt'' att få tag i jobb & bostad utomlands? Under en bestämd period eller så. Vart vänder jag mig isf?

Vilket jobb som helst, bara något som är lätt att få tag i och som man kan försörja sig på. Skulle vara ett plus om man fick nog för att kunna spara undan lite. Så man inte kommer tillbaka hem helpank.

Sommarjobb som TS visst, men tänkte nångång snart med kanske? Kanske onödigt denna period med tanke på kylan som överkommer Europas länder snart?

Bara något äventyrligt och roligt! & något man kan ta med sig
Citera
2018-09-25, 18:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yahnoovas
Sorry för jag lånar tråden nu för min undran också..

- Någon som vet om det är ''enkelt'' att få tag i jobb & bostad utomlands? Under en bestämd period eller så. Vart vänder jag mig isf?

Vilket jobb som helst, bara något som är lätt att få tag i och som man kan försörja sig på. Skulle vara ett plus om man fick nog för att kunna spara undan lite. Så man inte kommer tillbaka hem helpank.

Sommarjobb som TS visst, men tänkte nångång snart med kanske? Kanske onödigt denna period med tanke på kylan som överkommer Europas länder snart?

Bara något äventyrligt och roligt! & något man kan ta med sig

Har hört att det finns mycket jobb nere på malta, inom spelbolagsbranschen. Väldigt många svenskar som bor och arbetar där nere om det är något plus. Dem har även "varma" vintrar om man jämför med sverige. Har tyvärr ingen aning om lönen dock.
Citera
2018-09-25, 18:55
  #5
Medlem
Prova att ta ett sommarjobb i någon semesterort i södra Tyskland, Österrike eller Schweiz är mitt tips. Otroligt vacker natur, vettigt och fungerande samhällen, sansade turister och fördelen att få perspektiv på Sverige genom att jobba i ett av dessa kulturländer.

Jag garanterar att du kommer åter till Sverige med en ny inställning till livet och med en attraktiv CV-erfarenhet (samt utvecklad personlighet, också attraktivt på ett personligt plan).
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2979804

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback