Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
1060 kommer leverera fullt tillräckligt i många år till, så länge man nöjer sig med 1080p. Och spelen ser otroligt bra ut i 1080p nu för tiden.
Du kan ju helt glömma att ray tracea scenen med ett 1060.
Och typ även med bra resultat med ett 2080Ti ... Så jag håller absolut inte med.
Dock om det var ett alternativ så hade jag eventuellt föredragit super-samplat path-traceat HDR i 1080p över rasterad 4K med (mer) fake ljus och (mer) fake skuggor och (mer) fake reflektioner.
Personligen tycker jag väl egentligen att flera saker INTE ser bra ut. Men det beror ju på vad det handlar om. Om det var ett RTS-spel kanske jag hade föredragit mer detaljer på modellerna än korrekt ljus och skuggor medan om man gick runt i hus och landskap något som såg mer verklighetstroget ut även om det inte var lika många pixlar per barr.
Eftersom denoisingen även med ett 2080Ti ger massa brus och artefakter så tycker jag ju att det ser långtifrån perfekt / riktigt trevligt ut speciellt på saker man förväntar sig ger en perfekt reflektion men jag föredrar ju alla gånger studsat ljus inomhus över global upplysning.
"Gamla" (nuvarande) Doom gick ju t.o.m. att köra på Nintendo Switch, de påstår ju att de har 10 gånger fler detaljer i det nya, det är ju ett spel med bra prestanda som är ett av de som ligger i teknikens framkant, får se hur bra det går på ett 1060 (jag säger inte att det kommer att gå dåligt för det nuvarande går ju väldigt bra jag är nyfiken på hur mycket sämre det går trots att de har förbättrat grafiken.)
https://www.pcgamesn.com/doom-eterna...nts-console-pc
"But Stratton pointed out that the latest version of idTech is very scalable, and so Doom Eternal will run on the vanilla Xbox One and PlayStation 4, as well as the Nintendo Switch, just like 2016’s Doom did.
“Our goal will be to make it look like that at 4K on the Pro and the Xbox One X, never really sacrificing the 60 frames per second,” he said."
Så 60 fps UHD med senaste hemmakonsollerna men ändå körbart på Switch, så fungera kommer det ju att göra. Återstår att se hur mycket tyngre det är att köra med allt på.
Personligen bryr jag mig mycket mer om spelet är bra och om det rör på sig än hur det ser ut. Dock så är ju ray-traceat mycket snyggare än inte och även mycket tyngre och det kommer ju vara däråt utvecklingen kommer att gå nu när det är möjligt.
Det här ser ju fortfarande inte verkligt ut:
https://www.youtube.com/watch?v=2NsdM1VS5u8
Inte det här heller:
https://www.youtube.com/watch?v=-NCf85ilN58
Det här var ju lite läckert:
https://www.youtube.com/watch?v=s39jRg5W6hQ
Men det här är ju vackert:
https://www.youtube.com/watch?v=LXo0WdlELJk
Jag tyckte World of Warcraft var snyggt och jag tycker Overwatch är snyggt. Men inget av det försöker ju se ut som verkligheten utan det är ju mer animerat snyggt.
När saker och ting försöker se ut som verkligheten däremot så är det ju bra långt till att faktiskt lyckas.