Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 07:03
  #1
Medlem
Citat:
Efterspelet till hotellbråket i Stockholm har nått högsta diplomatisk nivå.

I ett skarpt formulerat uttalande kallar det kinesiska utrikesdepartementet skämten i SVT:s ”Svenska nyheter” för en ”grov förolämpning och en illasinnad attack”. Regimen har också protesterat hos det svenska utrikesdepartementet.

– Vi har svarat med att konstatera att yttrandefrihet råder i Sverige, säger Buster Mirow Emitslöf på UD.



https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...esterar-hos-ud

Video: https://youtu.be/DeU13fWzp1Y


Tycker att det borde vara helt acceptabelt med detta även om det inte är min humör.

Men det är sjukt hur diskriminering och rasismen har vi "Noll tolerans" för i Sverige men det gäller bara för mörkhyade människor
Citera
2018-09-25, 07:07
  #2
Medlem
Pluppiplupps avatar
Som jag redan har nämnt i den andra tråden om detta, så är det alltid ok att driva med "gulingar, snedögon, tjing tjongare".

Hyckleri? Ja, men det har alltid varit så. Det är alltså ingenting nytt.
Citera
2018-09-25, 07:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pluppiplupp
Som jag redan har nämnt i den andra tråden om detta, så är det alltid ok att driva med "gulingar, snedögon, tjing tjongare".

Hyckleri? Ja, men det har alltid varit så. Det är alltså ingenting nytt.

Nja ingenting nytt eftersom så är det i Sverige sen lång tid tillbaka. Hur som helst så visar det att Sverige är ett pajas land.

Svenskar öppnar gärna rövhålen för araber men när det gäller asiater så går det ju bra att driva om dem. Som du säger är det hyckleri men på en sjuk nivå...

Vore gulligt ifall vi faktiskt hade yttrandefrihet i Sverige.
Citera
2018-09-25, 08:51
  #4
Medlem
Cannibalizations avatar
Blev oerhört förvånad över detta. Man tog ju t.om bort figuren på Kina-Puff paketen och skyllde på rasism, men detta är ok?

Föreställ er om man gjort samma film fast om Araber...

Jössess vilka satans hycklare SVT är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback