Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 02:23
  #1
Medlem
Det här är något jag inte hade problem med tills förra veckan och det visar sig som så att efter att ha kikat på youtube videor och twitch då det är dessa medier jag tittar på för det mesta.
Efter kanske 2h (utan att stänga ner chrome) så börjar jag snart märka att sync är ur order.

Jag tror inte det har med PC komponenterna att göra (i5, 1080ti, 8gb RAM vilket jag vet är lite men jag kikar i performance manager och den har när det börjar lagga bara ätit runt 45-50%) men jag kan lira nya spel på högsta inställningar med konstant 60fps så tror inte det är där felet ligger.

Det hjälper INTE att pausa videon och spela upp igen, det hjälper att starta om browsern men bara för 15minuter sen kommer de sync igen.

Det ända jag hittat som hjälper att få tillbaka dom 2h laggfritt är att ta Clear Browser Data (tror den legat runt 3-400mb vid varje clear de senaste gångerna. Inte en aning om det är mycket eller normalt för chrome)

Addons jag använder är inga udda utan adblock plus, lastpass & Enhancer for YouTube men det är addons jag använt länge, långt innan detta problem dök upp.

Om någon har något tips på vart problemet kan ligga skriv gärna en rad.
Jag vill helst undvika att installera om windows om det går därav denna tråd.
Citera
2018-09-25, 08:24
  #2
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Måste du använda Chrome då? Testat Microsoft Edge?
Citera
2018-09-25, 12:52
  #3
Medlem
Risbaos avatar
Lånar tråden lite av dig. Har problem med Chrome jag oxå.
När jag ska titta på playtjänster, etc svtplay dplay osv, Fryser bilden fast och jag har bara ljud.
Har fått ladda ner firefox och det funkar. Någon som upplevt detta?

Men är mer bekväm med Chrome och jag skulle vilja fortsätta använda det.

Tack på förhand / Risbao
Citera
2018-09-25, 18:19
  #4
Medlem
x12s avatar
Ser ut att vara ett gammalt problem. Exempel:
https://productforums.google.com/for...E/gGnoxnPsAwAJ
http://www.tomshardware.co.uk/answer...ync-video.html

Google på orden: chrome out of sync video
se om du hittar nån lösning. Att byta till firefox är annars ett utmärkt sätt att lösa det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback