Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 23:41
  #1
Medlem
Okej, ja, det kom upp en "extraval"-tråd där det i princip enbart diskuteras om det ens kan komma på fråga med ett nyval.

Men vi är ju i alla fall en handfull människor (inom ett par dagar åtskilliga miljoner) som är helt övertygade om att det blir ett nyval och som bekant tar det ju lite tid att "rigga" (hehe) skiten. Under den perioden, som kan vara upp emot ett år, kommer Sverige att behöva administreras av någon - en så kallad ickepolitisk regering.

Min fråga är: vem tror ni kommer leda den och vem bör leda den?

Personligen tror jag att man tillsätter en mycket erfaren diplomat som alla om inte gillar så åtminstone respekterar och som frånvarat från hetluften en tid. Och då blir alternativen ganska lätträknade: Carl Bildt.
Citera
2018-09-24, 23:57
  #2
Medlem
burialhexs avatar
Majoriteten av flashbackaren var ju övertygade om att de skulle bli nyval sist också..
Citera
2018-09-24, 23:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Okej, ja, det kom upp en "extraval"-tråd där det i princip enbart diskuteras om det ens kan komma på fråga med ett nyval.

Men vi är ju i alla fall en handfull människor (inom ett par dagar åtskilliga miljoner) som är helt övertygade om att det blir ett nyval och som bekant tar det ju lite tid att "rigga" (hehe) skiten. Under den perioden, som kan vara upp emot ett år, kommer Sverige att behöva administreras av någon - en så kallad ickepolitisk regering.

Min fråga är: vem tror ni kommer leda den och vem bör leda den?

Personligen tror jag att man tillsätter en mycket erfaren diplomat som alla om inte gillar så åtminstone respekterar och som frånvarat från hetluften en tid. Och då blir alternativen ganska lätträknade: Carl Bildt.

Min vän, jag tänker på flera erfarna anständiga politiker. Som har solidaritet och öppen syn.

Mona Sahlin
Åsa Domeij
Lars Ohly
Juholt
Tomas Bodström
Fredrik Reinfeldt

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera
2018-09-25, 06:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Okej, ja, det kom upp en "extraval"-tråd där det i princip enbart diskuteras om det ens kan komma på fråga med ett nyval.

Men vi är ju i alla fall en handfull människor (inom ett par dagar åtskilliga miljoner) som är helt övertygade om att det blir ett nyval och som bekant tar det ju lite tid att "rigga" (hehe) skiten. Under den perioden, som kan vara upp emot ett år, kommer Sverige att behöva administreras av någon - en så kallad ickepolitisk regering.

Min fråga är: vem tror ni kommer leda den och vem bör leda den?

Personligen tror jag att man tillsätter en mycket erfaren diplomat som alla om inte gillar så åtminstone respekterar och som frånvarat från hetluften en tid. Och då blir alternativen ganska lätträknade: Carl Bildt.

Han som satt i styrelsen för ett bolag som fördrev och direkt eller indirekt mördade 120000 somalier för att komma år oljan?
Citera
2018-09-25, 06:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han som satt i styrelsen för ett bolag som fördrev och direkt eller indirekt mördade 120000 somalier för att komma år oljan?
Finns det många Carl Bildt ?
Citera
2018-09-25, 06:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Han som satt i styrelsen för ett bolag som fördrev och direkt eller indirekt mördade 120000 somalier för att komma år oljan?

Jag avskyr mannen men han är i mina ögon den mest sannolike. Ingen bryr sig om 120000 somalier.
Citera
2018-09-25, 07:40
  #7
Medlem
Sånt regleras i Regeringsformen så det är inget vi behöver tro något om eller kan påverka.

Övergångsregering
11 § Har regeringens samtliga ledamöter entledigats, uppehåller de sina befattningar till dess en ny regering har tillträtt. Har ett annat statsråd än statsministern entledigats på egen begäran, uppehåller han eller hon sin befattning till dess en efterträdare har tillträtt, om statsministern begär det. Lag (2010:1408).
Citera
2018-09-25, 12:37
  #8
Medlem
Mjälls avatar
Carl Bildt är en typisk pk-mobbare och en slipprig ål. Makt som tillfaller Carl Bildt är alltid ett systemfel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback