Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-24, 21:43
  #1
Medlem
Jag tror att detta är väldigt enkelt egentligen att göra (men jag skulle helt enkelt behöva ha det förklarat för mig).

Jag har två textfiler, med ca 2000 länkar (med en tom rad som mellanrum mellan varandra) i vardera textfil.

Några (osäker på procentandelen, men det är ju irrelevant antar jag?) av länkarna är dubletter, dvs återfinnes i båda textfilerna (=listorna).

Finns det någon funktion i t ex något textbehandlingsprogram (jag använder Openoffice som är gratis) som enkelt och snabbt kan åstadkomma det jag vill göra?

Jag vill alltså slå samman de två textfilernas innehåll, men samtidigt på ett automatiserat sätt sålla bort dubletter (dvs behålla DEN ENA länken när det är två likadana länkar som uppstår när man slår samman de två textfilernas innehåll. Med "slå samman", så menar jag alltså att man t ex kopierar in den ena textfilens innehåll, där den andra textfilens innehåll slutar, för att på så vis endast ha en enda textfil för allting).

Jag är väldigt tacksam för ev hjälp jag kan komma att få.

Mvh
Citera
2018-09-24, 21:50
  #2
Medlem
Diverges avatar
Ta ner diff-pluginen till Notepad++, rätt säker på att den kan hjälpa dig.
Citera
2018-09-24, 21:55
  #3
Medlem
Diverges avatar
Never mind, behövs inte ens diff-pluggen TextFX/Tools-menyn löser det
Citera
2018-09-26, 11:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diverge
Never mind, behövs inte ens diff-pluggen TextFX/Tools-menyn löser det

Förlåt, men kan du vidareutveckla det där lite? Eller vara mera specifik. Jag hänger inte med

Jag hittar inte någon "tools"-meny i Wordpad?
Citera
2018-09-26, 12:24
  #5
Medlem
Diverges avatar
Det förvånar mig inte.
Ta ner notepad++. https://notepad-plus-plus.org/

TextFX/TextFX Tools/Sort outputs ONLY unique lines
TextFX/TextFX Tools/Sort lines case sensitive eller case insensitive.

Done
Citera
2018-10-01, 22:14
  #6
Medlem
Kopiera in alla från ena filen i en kolumn i Excel, den andra filen i en annan kolumn i Excel. Gör en formel så att resultatet kommer i den tredje kolumnen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback